وضعیت مصرف آب در یزد به مرز هشدار رسید

معاون خدمات مشترکان شرکت آب و فاضلاب استان یزد گفت: الگوی مصرف آب ۱۵۰۰۰ لیتر به ازای هر واحد درماه است و مردم در صورت رعایت الگوی مصرف با مشکلی مواجه نمی‌شوند.

جعفری معاون خدمات مشترکان شرکت آب و فاضلاب استان یزد گفت: بنا بر اعلام شرکت آبفای استان یزد، شهروندان در شبانه روز گذشته بیش از ۲۷۳ هزار متر مکعب آب مصرف کردند که نسبت به روز گذشته بیش از ۴۰ هزارمتر مکعب افزایش مصرف داشته اند.

 او افزود: استان یزد به طور ذاتی استان کم آبی است و وابستگی شدیدی به آب انتقالی دارد و با هر درجه گرما مصرف آب، بین سه تا شش درصد افزایش می‌یابد.

معاون خدمات مشترکان شرکت آب و فاضلاب استان یزد با اشاره به اینکه شرکت آب و فاضلاب از تمام ظرفیت‌ها استفاده کرده تا قطعی آب نداشته باشیم ادامه داد: الگوی مصرف تعریف شده از سوی وزارت نیرو براساس اقلیم و جمعیت ۱۵ متر مکعب در ماه، یعنی ۱۵۰۰۰ لیتر به ازای هر واحد است و مردم در شرایط گرما و کم آبی الگوی مصرف را رعایت کنند و در صورت رعایت الگو مشکلی نداریم.

به گفته جعفری مردم می‌توانند با مراجعه به سایت شرکت آب و فاضلاب از روش‌های صرفه جویی آب مطلع شوند و نصب سایبان برای کولر و اجتناب از مصارف غیر ضرور از دیگر راه‌های صرفه جویی مصرف آب است.

 معاون خدمات مشترکان شرکت آب و فاضلاب استان یزد اضافه کرد: مردم در صورت مشاهده مصرف نامتعارف آب با شماره ۱۲۲ تماس بگیرند تا گشت‌های آب با مصرف نامتعارف برخورد کنند. 

او با اشاره به غیرحضوری بودن خدمات شرکت آب و فاضلاب افزود: مردم برای تسهیل در خدمات دهی به وب گاه ساحل، برنامه دریا و یا با شماره ۱۲۲ تماس بگیرند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۳ ۱۳ تير ۱۴۰۲
سو مدیریت موجود در اوزیع اب و عدم نظارت یر کار مامورین و واحد ابرسانی بکار گیری افرارد فاقد تخصص دراین بخش نمونه بکارگیری نگهبان ان شرکت بعنوان مامور ابرسانی خود ازدلایل اصلی وضعیت نا شایست فعلی است که متاسفانه همه به عدم وجود اب نسبت داده میشود ودما هوا وغیرو
آخرین اخبار