معاون استاندار زنجان:

توانمندی‌های معلولان در حوزه‌های مختلف باید تقویت شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان با بیان اینکه معلولان، توانمندی‌های متعددی دارند که باید برای تقویت آنها اقدام شود، گفت: با پیشرفت علم و کسب تجارب مختلف بسیاری از این محدودیت‌ها در حال برطرف شدن است.

 ابوالفضل رفیعی در مراسم گرامیداشت روز جهانی ناشنوایان با بیان اینکه در حوزه ناشنوایان، اقدامات تعریف شده ای از قبیل غربالگری و حمایتی انجام می شود، گفت: ناشنوایی در صورت تشخیص به موقع، قابل درمان است از این رو اقدامات پیشگیرانه در سیاستگذاری های این حوزه اهمیت دارد.

وی اضافه کرد: معلولیت محدودیت نیست و این مهم در ابعاد مختلف به ویژه در حوزه ورزش اثبات شده است و معلولان در حوزه های علمی و آموزشی پیشگام هستند و به موفقیت های مختلفی دست یافته اند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان ادامه داد: حمایت حداکثری از معلولان را وظیفه خود می دانیم و تمامی ظرفیت ها را در این زمینه به کار خواهیم گرفت.

سرپرست اداره کل بهزیستی استان زنجان نیز در این مراسم، گفت: طی ۶ ماهه اول امسال پنج هزار نوزاد و ۵۰۰ کودک سه تا پنج سال از نظر شنوایی غربالگری شدند.

روح اله خدابنده لو افزود: هم اکنون ۲۰ هزار و ۱۹۵ معلول تحت پوشش خدمات بهزیستی استان قرار دارند که از این تعداد ۱۶ هزار نفر مستمری بگیر هستند.

وی خاطر نشان کرد: ۲ هزار و ۵۳۵ نفر از جمعیت ناشنوایان استان زنجان تحت پوشش بهزیستی قرار دارند که از این تعداد ۸۰۰ نفر دچار اختلال گفتاری هستند.

این مسئول با تاکید بر اینکه دیگر پشت نوبتی در استان برای دریافت خدمات ناشنوایان نداریم، خاطر نشان کرد: با رایزنی انجام گرفته یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به استان برای خرید سمعک اختصاص یافت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.