کشف تله‌های زنده گیری پرندگان در پارک ملی بوجاق

رئیس اداره پارک ملی بوجاق از جمع آوری یک کوخه و پنچ دستگاه تله درختی زنده گیری پرندگان شکاری در پارک ملی بوجاق خبر داد.

احسان باقری پور با بیان اینکه با شروع فصل پاییز، سرد شدن عرض‌های شمالی زمین  تعداد زیادی پرندگان آبزی و کنار آبزی برای زمستان گذرانی و دسترسی به غذا در تالاب بوجاق فرود می‌آیند گفت: متاسفانه قاچاقچیان در این ایام به روش‌های مختلفی تله گذاری کرده و پرندگان بالابان، شاهین، بحری، را زنده گیری و به کشور‌های حاشیه خلیج فارس بفروش می‌رسانند.
وی افزود: در اقدام به‌موقع ماموران یگان حفاظت از محیط‌  زیست پارک ملی بوجاق، تعداد یک کوخه و پنچ دستگاه تله درختی زنده گیری پرندگان شکاری در حوزه این پارک ملی جمع آوری و تخریب شده است.

باقری پور ادامه داد: اداره پارک ملی بوجاق با وجود یک اداره و سه پاسگاه محیط بانی بصورت شبانه روزی در عرصه‌های حوزه پارک ملی بوجاق حضور داشته و ضمن تشدید اقدامات حفاظتی اقدام به تخریب و پاکسازی حوزه استحفاظی از دامگاه‌ها می‌کند. 

رییس اداره پارک ملی بوجاق از برخورد قاطع با متخلفان زیست‌محیطی خبر دادو گفت: دوستداران طبیعت می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف گزارش‌های خود را به نزدیک‌ترین اداره یا پاسگاه محیط‌بانی اطلاع دهند و یا با شماره تلفن ۱۵۴۰ تماس بگیرند.                                                           

کوخه نشینی نوعی روش برای صید پرندگان شکاری است که در در این روش صید گودالی به نام محلی کوخت به عمق بیش از یک متر در زمین حفر و سقف آن به‌صورت قوسی شکل با سوراخ‌هایی برای دیدن جلو و اطراف پوشانده می‌شود و با قرار دادن پرنده‌ای زنده به عنوان طعمه، از آن برای شکار پرنده‌های شکاری مانند بالابان، شاهین و بحری استفاده می‌شود.

برچسب ها: پرندگان ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.