ازدواج و طلاق در استان سمنان روند افزایشی دارد

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان گفت: میانگین میزان ازدواج و طلاق در کشور رو به کاهش و بر خلاف آن، در استان سمنان روند این ۲ شاخص اجتماعی افزایشی است.

امینیان گفت: طبق بررسی‌ها بیشترین طلاق در استان در پنج سال نخست زندگی زوج‌ها و سپس بین ۱۰ تا ۱۵ سال زندگی مشترکشان رخ می‌دهد.

وی بیان کرد: طبق پژوهش‌های وزارت ورزش و جوانان، نرخ ازدواج در یک دوره ۱۰ ساله ( از ۱۳۹۰ تا ۱۴۰۰) شیب ازدواج را معیار قرار می دهد و در این بررسی، استان سمنان طبق این شاخص رتبه پانزدهم کشور را دارد.

امینیان یادآور شد: طبق پژوهش‌ها، استان سمنان از لحاظ نرخ طلاق طبق بررسی‌های شیب افزایش طلاق در یک دوره ۱۰ ساله، در رتبه ۱۹ تا بیستم کشور جای می‌گیرد.

وی با اشاره به تکالیف و وظایف قانونی و اجتماعی حوزه‌های مختلف در حوزه جوانان و شاخص‌های جامعه، افزود: ۲۱ دستگاه اجرایی در حوزه جوانان تکالیف قانونی دارند و انتظار می‌رود بخش‌های مختلف بیش از پیش با اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان همراهی داشته باشند.

به گفته وی، اداره‌کل ورزش و جوانان استان با برگزاری کارگاه‌های آموزشی و حمایت از طرح‌های پژوهشی به دنبال افزایش نرخ ازدواج و کاهش طلاق است، اما بدون شک سایر دستگاه‌های مرتبط نیز باید در این راستا کمک کنند.

امینیان ادامه داد: ۱۸۰ کارگاه آموزشی ازدواج آسان در سال ۱۴۰۱ و ۶۵ کارگروه در سال ۱۴۰۲ به منظور افزاش مهارت‌های زندگی افراد و پیشگیری از طلاق در استان سمنان برگزار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.