عضویت حدود ۸۸ هزار نفر در تعاونی‌های روستایی استان زنجان

مدیر تعاون روستایی استان زنجان گفت: تعاون روستایی در این استان متشکل از ۱۶۸ تعاونی است که حدود ۸۸ هزار نفر از روستاییان در سطح ۸۲۸ روستا عضو آنها هستند.

عبدالله جعفری مدیر تعاون روستایی استان زنجان روز چهارشنبه در نشست مشترک سازمان تعاون روستایی استان با اساتید دانشکده کشاورزی دانشگاه زنجان، گفت: سازمان و شبکه تعاون روستایی یکی از قدیمیترین مجموعه های دولتی و مردمی در سطح کشور با بیش از نیم قرن سابقه فعالیت است.

وی ادامه داد: شبکه تعاون روستایی از گسترده‌ترین و فراگیرترین تشکل ها در روستاهاست که در زمینه های کشاورزی، تولیدی خدماتی، زیربنایی، بازرگانی و سایر حوزه های مورد نیاز خدمات مختلفی را به روستاییان و کشاورزان ارائه می دهد.

جعفری گفت: تعاونی‌های کشاورزی در حوزه زراعت، دام و طیور تشکیل شده‌ است و نیازمندی‌های تخصصی جامعه هدف را پوشش می‌دهد.

رییس دانشکده کشاورزی دانشگاه زنجان نیز در این نشست با بیان اینکه نظام بهره برداری و مالکیتی در کشاورزی در جامعه ما مبتنی بر بخش خصوصی است و دولت متولی تولید در بخش کشاورزی نیست، گفت: اگر قرار است اتفاقی در تولید کشاورزی رخ بدهد این موضوع توسط کشاورزان رقم می خورد.

علی شمس به لزوم توانمندسازی کشاورزان از طریق ارائه آموزش های مورد نیاز تاکید کرد و ادامه داد: این امر مستلزم آن است که دانش آموختگان تربیت شده در دانشگاه‌ها نیز خودشان توانمند باشند و برای این مساله باید روش آموزش را در دانشگاه‌ها تغییر دهیم؛ دانشگاه این ظرفیت را دارد که موثرتر باشد منتهی باید بسترهای مورد نیاز هم فراهم شود.

دراین نشست پیرامون مسائل و چالش های حوزه تعاون روستایی همچون نحوه‌ فعالسازی موثر و پویایی تعاونی‌های کم‌فعال و راکد ، جلب همکاری و مشارکت اعضا در شرکت‌ها، نحوه گرایش و توسعه کار گروهی و تعاونی در مردم، معرفی سبد نیاز نهاده های موثر و منطبق با اقلیم استان برای افزایش بهره وری و تولید محصول سالم جهت تامین و توزیع توسط شبکه و نحوه افزایش بهره وری تولید با محوریت تعاونی‌های تولید و کشاورزی بحث و بررسی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.