شرکت بیش از ۳۷ هزار نفر در دوره‌های آموزش فنی و حرفه‌ای

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سیستان و بلوچستان از شرکت بیش از ۳۷ هزار نفر در دوره‌های آموزش فنی و حرفه‌ای در ۶ ماهه نخست امسال خبر داد.

  روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان، جلیل شهریاری، ضمن گرامی داشت هفته دفاع مقدس، گفت: در نیمه نخست امسال بیش از ۳۷ هزار نفر در دوره‌های آموزش فنی و حرفه‌ای در استان شرکت کردند که ۱۹ هزار و ۴۶ نفر در مراکز دولتی و ۱۸ هزار و ۲۴۳ نفر در مراکز بخش خصوصی آموزش دیدند.

وی عملکرد نفر ساعت آموزشی را چهار میلیون و ۳۴۳ هزار نفر ساعت در دو بخش آموزش بیان کرد و افزود: دو میلیون و ۸۰۶ هزار نفر ساعت در بخش دولتی و یک میلیون و ۵۳۶ هزار نفر ساعت در آموزشگاه‌های خصوصی آموزش دیدند.

شهریاری متناسب سازی آموزش‌های مهارتی با نیاز بازار کار و ظرفیت‌های استان را مهم دانست و اظهارکرد: آموزش‌های مهارتی هدفمند در راستای بازار کار و مطابق با پتانسیل‌های استان از جمله برنامه‌های این اداره کل در استان است.

وی ارتباط با اصناف را جزو اولویت‌های اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان خواند و افزود: نتایج اجرای طرح مهارت آموزی در محیط واقعی کار بیانگر آن است که در مجموع ۲۴۲۵ نفراز جوانان متقاضی کار در استان، مهارت‌آموزی در محیط واقعی کار را تجربه کرده‌اند.

شهریاری اضافه کرد: توسعه بخش خصوصی و جذب سرمایه گذار در حوزه توسعه مهارت آموزی در سیستان و بلوچستان نیز در اولویت کاری بوده که از ابتدای سال تاکنون ۲۸ آموزشگاه آزاد مهارت آموزی افتتاح شده است.

وی تصریح کرد: واگذاری فضاها و ظرفیت‌های قابل واگذاری به بخش خصوصی و شرکای اجتماعی در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان برای مولد سازی و ایجاد ظرفیت‌های جدید مهارت آموزی در دستور کار اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قرار دارد.

برچسب ها: فنی حرفه ای ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار