۱۰ اسم پرطرفدار در سیستان و بلوچستان

نام‌های فاطمه، حلما، عایشه، مریم و زینب برای فرزند دختر و محمد، عثمان، آرسام، محمد عمر و امیرعلی برای پسران بیشترین فراوانی نام در سیستان و بلوچستان را از ابتدای سال به خود اختصاص داده‌اند.

 با وجود اینکه بیشتر خانواده‌ها ترجیح می‌دهند نام‌های خاص برای فرزندانشان انتخاب کنند و به نوعی در زمینه انتخاب اسامی جدید بین والدین رقابت وجود دارد، اما فرهنگ خاص مردم سیستان و بلوچستان باعث شده این استان رکوردار ثبت ۲ نام فاطمه و محمد از سوی خانواده‌ها برای فرزندانشان شود.

رسیدن به قله رفیع کمالات معنوی و انسانی بدون دوستی اولیاء الهی ممکن نیست و این محبت و دلباختگی و ارتباط قلبی مردم در استان سیستان و بلوچستان با ائمه اطهار علیهم السلام از گذشته تاکنون بوده به گونه‌ای که نام محمد و فاطمه همواره در صدر نامگذاری فرزندان این استان بوده است.

ثببررسی آمار نامگذاری در ثبت احوال سیستان و بلوچستان نشان می‌دهد از ابتدای سالجاری نام "محمد" و القاب آن برای پسران با چهار هزار و ۳۲۰ انتخاب و نام "فاطمه" با ترکیب این نام برای دختران با ۹۶۴ انتخاب برای نوزادان بیشترین فراوانی نام در استان را تا به امروز به خود اختصاص داده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار