تولد ۱۰ نوزاد هر یک ساعت در سیستان و بلوچستان

سرپرست ثبت احوال سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای سال تاکنون ۴۳ هزار و ۷۴۸ واقعه ولادت در این استان به ثبت رسید .

علی رحمتی  سرپرست ثبت احوال سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای سال تاکنون ۴۳ هزار و ۷۴۸ واقعه ولادت در این استان به ثبت رسید که از مجموع ولادت‌های ثبت شده ۲۱ هزار و ۱۷۸ پسر و ۲۲ هزار و ۵۷۰ نفر دختر بوده است.

علی رحمتی با بیان در هر شبانه‌روز به طور متوسط ۲۲۹ نوزاد در سیستان و بلوچستان متولد شده، اظهار کرد: در این مدت هر ساعت تقریباً ۱۰ نوزاد در استان متولد شده‌اند که ۹۸ درصد از ولادت‌های ثبت شده در مهلت قانونی ۱۵ روزه به ثبت رسیده است.

وی خاطرنشان کرد:۵۲۰ مورد از ولادت‌های ثبت شده سیستان و بلوچستان مربوط به نوزدان دوقلو، ۹ مورد سه قلو و یک مورد نیز چهارقلو بوده است.
این مسوول بیان کرد: از ابتدای سال تاکنون هفت هزار و ۳۴۸ مورد واقعه وفات در سیستان و بلوچستان به ثبت رسیده که از این میزان چهار هزار و ۱۸۴ نفر مرد و سه هزار و ۱۴۹ مورد زن بوده‌اند.
وی با اشاره به تعداد ازدواج و طلاق‌های ثبت شده از ابتدای امسال تا کنون در سیستان و بلوچستان افزود: تاکنون ۱۳ هزار و ۵۸۰ مورد ازدواج و یک‌هزار و ۸۴۴ مورد طلاق در استان ثبت شده است.
رحمتی با بیان اینکه سیستان و بلوچستان رتبه اول سن ازدواج در کشور را داراست به گونه‌ای که میانگین سن ازدواج در استان برای مردان ۲۵ و برای زنان ۲۱ سال بوده است، ادامه داد: نسبت ازدواج به طلاق در استان هفت است در واقع به ازای هر هفت ازدواج یک واقعه طلاق ثبت شده است.

به گفته وی سیستان و بلوچستان پایین‌ترین رتبه طلاق در کشور را داراست و در حال حاضر میانگین سن طلاق در استان برای مردان ۳۳ و زنان ۲۸ است.

سرپرست ثبت احوال سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: این استان رتبه اول جوانترین استان را در کشور داراست به طوریکه ۶۶.۷ درصد جمعیت را افراد زیر ۳۰ سال تشکیل می‌دهند از این تعداد ۲۸.۴ درصد جمعیت استان در گروه سنی جوانان (۱۵ تا ۳۰ سال) قرار دارند.

وی افزود: استان سیستان و بلوچستان با ۳.۲ درصد افراد بالای ۶۵ سال، کم سالمندترین استان کشور نیز به شمار می‌آید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار