آغاز عملیات ضدداعش الحشدالشعبی در مرز با سوریه

سازمان الحشدالشعبی عراق عملیات نظامی خود علیه هسته‌های باقی مانده گروه تروریستی داعش را در غرب استان مرزی الانبار با سوریه آغاز کرد.

 فرماندهی عملیات الانبار در سازمان الحشدالشعبی پس از دریافت اطلاعات دقیق مبنی بر وجود تحرکات هسته‌های داعش در مناطق خالی از سکنه و بیابانی در نوار مرزی عراق با سوریه، عملیات امنیتی گسترده‌ای را آغاز کرد.

به گزارش پایگاه خبری المعلومه، قاسم مصلح، فرمانده عملیات الانبار در سازمان الحشدالشعبی در بیانیه‌ای اعلام کرد که تیپ‌های این فرماندهی و یگان‌های پشتیبانی مستقر در فرماندهی این سازمان، عملیات امنیتی گسترده‌ای را در دشت الکراء و مناطق الولید، الرطبه و عکاشات و اطراف آن‌ها هدف قرار می‌دهد.

مصلح افزود: این عملیات تا نابودی هسته‌های تروریستی داعش و حامیان آن‌ها ادامه خواهد داشت. شاخص‌ها نشانگر بروز ثبات در وضعیت امنیتی در مناطق غربی الانبار در سایه هماهنگی امنیتی بالا بین نیرو‌های امنیتی و الحشدالشعبی و همچنین همکاری شهروندان در انتقال اطلاعات است.

این فرمانده الحشدالشعبی تاکید کرد: این سازمان به اهالی استان الانبار اطمینان می‌دهد که فرزندان شما در الحشدالشعبی برای تضمین امنیت شما شب و روز نمی‌شناسند و با کسانی که به دنبال اختلال در امنیت شما هستند به شدت برخورد خواهند کرد.

در ماه‌های گذشته نیرو‌های نظامی عراق به ویژه الحشدالشعبی چندین عملیات برای پاکسازی بقایای داعش در شرق، شمال، غرب و مرکز این کشور انجام داده‌اند. با وجود شکست داعش در سال ۲۰۱۷ و پیروزی عراق بر این گروه تروریستی پس از ۳.۵ سال نبرد، بقایای داعش هنوز هم در برخی استان‌ها مشغول تحرک و عملیات تروریستی هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۳ ۰۳ مهر ۱۴۰۲
مرحبا ،دمتون گرم ،خدا پشت وپناهتان
آخرین اخبار