ساخت بیش از سه هزار کلاس درس درسیستان و بلوچستان

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: بیش از سه هزار کلاس درس در دو سال اخیر از محل اعتبارات دولتی، مشارکتی و آورده خیران، مؤسسات و مجموعه‌های خیریه در استان ساخته شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: در دو سال اخیر از محل اعتبارات دولتی، دو ردیف اعتباری برای ساخت مدرسه در استان اختصاص یافته است.

حسین بروشکی افزود: هم اکنون ۵۱۳ مدرسه در قالب ۲ هزار و ۱۳۱ کلاس درس در سیستان و بلوچستان در حال ساخت است.

وی با اشاره به رشد ۱۰۰ درصدی مشارکت و آورده خیران در توسعه فضا‌های آموزشی، ورزشی و تربیتی و تحقق موضوع مدرسه‌سازی و مدرسه یاری در دو سال اخیر نسبت به سال‌های گذشته گفت: در سال ۱۴۰۱ میزان مشارکت خیران در زمینه مدرسه‌سازی و مدرسه یاری به ۳۵۰ میلیارد تومان در استان رسیده است.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در سال تحصیلی جدید پیش بینی می‌شود حدود ۹۰۰ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی مشغول به تحصیل شوند و کار تربیت این تعداد دانش آموز را حدود ۴۹ هزار نیرو بر عهده خواهند داشت.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان نیز بیان کرد: با نگاه ویژه دولت سیزدهم، اعتبارات حوزه نوسازی این استان در یک‌ساله گذشته رشد ۱۰۰درصدی داشته ومشارکت و همراهی خیران هم بسیار چشمگیر بوده است.
میثم لک زایی با تأکید بر اینکه بالاترین رقم اعتباری در حوزه فضا‌های آموزشی به سیستان و بلوچستان اختصاص‌یافته است افزود: در شش ماهه نخست سال ۱۴۰۰ تعداد ۵۶۸ کلاس درس با اعتبار هزار و ۶۰۸ میلیارد ریال ساخته شده که این تعداد در مدت مشابه سال ۱۴۰۱ به ۸۰۱ کلاس با اعتبار سه هزار و ۵۰۶ میلیارد ریال افزایش یافته است.
وی ادامه داد: امسال نیز موفق شده‌ایم بیش از ۱۰۰ کلاس درس استاندارد را در هفته دولت افتتاح و در اختیار دانش‌آموزان سیستان و بلوچستان قرار دهیم.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان ادامه داد: در تلاشیم در سالجاری هزار و ۵۰۰ کلاس درس در این استان آماده بهره‌برداری شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.