آغاز سال تحصیلی جدید با ۷۰۰ هزار دانش‌آموز در آذربایجان‌غربی

همزمان با آغاز سال تحصیلی ۷۰۰ هزار دانش‌آموز در سراسر استان آذربایجان غربی رهسپار مدارس شدند.

۷۰۰ هزار دانش آموز در شهرستان‌های مختلف آذربایجان غربی همزمان با آغاز سال تحصیلی و نواخته شدن زنگ مهر با شعار ایران قوی مدرسه قوی همگام با دانش آموزان دیگر نقاط کشور راهی مدارس شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی روز شنبه در آیین نواخته شدن زنگ مهر و آغاز سال تحصیلی در مدرسه دخترانه اسکویی مدیریت ناحیه ۲ ارومیه با گرامیداشت یاد شهدا و هفته دفاع مقدس اظهار کرد: آغاز سال تحصیلی جدید با شعار مدرسه قوی و ایران قوی و همزمان با هفته دفاع مقدس نشان از پیوند اندیشه و تفکر و فرهنگ ایثار و شهادت است

علی مطهری با بیان اینکه در نگاه مقام معظم رهبری، عزت مادی و معنوی و پیشرفت ملی در گرو توجه ویژه و بنیادی به آموزش و پرورش است به مشارکت همه جانبه مسوولان و اولیا دانش‌ آموزان در عرصه تعلیم و تربیت که منجر به توسعه آموزش و پرورش شده است اشاره کرد و  گفت: امسال سرانه فضای آموزشی استان با همت همه مسئولان استانی و کشوری، ۰.۳ متر مربع افزایش یافته و شاهد افزایش ۵۰ درصدی سرانه فضای ورزشی آموزش و پرورش در سال‌جاری هستیم

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: افزایش ۴ درصدی نرخ ورود دانش آموزان پایه دهم به رشته های فنی، پایش رشته ای و توسعه آموزش های فنی و حرفه ای و کاردانش در دستور کار قرار دارد.

وی گفت: شاهد افزایش ۲۰۶ درصدی درآمدهای هنرستان های فنی مهارتی و افزایش ۲۰ درصدی تولید محصولات کشاورزی در هنرستان های استان هستیم و با تلاش مسوولان استان، افزایش ۲ درصدی سهم رشته ریاضی در فرآیند هدایت تحصیلی محقق شده است.

وی گفت: پنج هزار و ۲۰۰ مدرسه استان با بیش از ۴۰ هزار معلم و فرهنگیان از امروز، پذیرای دانش آموزان هستند.

مطهری، تقارن آغاز سال تحصیلی با هفته دفاع مقدس را فرصتی مطلوب برای تبیین رشادت‌های رزمندگان در میدان نبرد با دشمنان و دفاع از ایران اسلامی بیان کرد و افزود: دانش آموزان با تحصیل خود خواهند توانست ادامه دهنده راه آن بزرگواران باشند.

وی با اشاره به اینکه ثبت نام ۹۸ درصد این دانش آموزان در سامانه سیدا قطعی شده‌است، اضافه کرد: ۲ درصد باقی مانده دانش آموزانی هستند که در روستا‌ها و در حال برداشت محصول بوده و یا افرادی هستند که تجدیدی داشتند و در شهریور ماه امتحان مجدد داده‌اند.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی ادامه داد: ثبت نام ۹۵ درصد از کتاب‌های درسی هم صورت گرفته و توزیع کتاب درسی هم در سطح مناطق ۲۴ گانه بین ۸۵ تا ۹۰ درصد انجام شده‌ است.

مطهری مدیرکل آموزش و پرورش استان در آیین استانی بازگشایی مدارس- آموزشگاه اسکویی ناحیه دو ارومیه گفت: استان آذربایجان غربی با تقدیم ۱۴۳ شهید فرهنگی و ۷۷۷ شهید دانش آموز همواره‌ در صیانت از آرمانهای انقلاب اسلامی پیشرو بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.