پاپ: نجات جان مهاجران در دریا یک وظیفه انسانی است

پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان، گفت: نجات جان مهاجرانی که در دریا در معرض غرق شدن هستند یک وظیفه انسانی است.

 پاپ در سفر ۲ روزه به جنوب فرانسه در شهر بندری مارسی با اعضای مذهبی محلی که در مراقبت از دریانوردان، مهاجران و پناهندگان در بنای یادبود قهرمانان و قربانیان دریا شرکت داشتند ملاقات و تاکید کرد: نجات جان مهاجرانی که در دریا در معرض غرق شدن هستند یک وظیفه انسانی است و کسانی که مانع نجات آن‌ها می‌شوند، یک عمل نفرت‌انگیز مرتکب می‌شوند.

به گزارش رویترز، وی در یک سخنرانی در مورد مرگ و میر مهاجران، تاکید کرد: کسانی که جان خود را در دریای مدیترانه از دست داده‌اند فقط اعداد نیستند بلکه افرادی با چهره و نام هستند که از درگیری‌ها، فقر و بلایای زیست محیطی فرار می‌کنند.

رهبر کاتولیک‌های جهان، گفت: اجازه دهید عادت نکنیم کشتی‌های غرق‌شده را اخبار و مرگ‌های در دریا را اعداد بدانیم؛ نه، آن‌ها نام و نام خانوادگی و چهره‌ها و داستان‌ها هستند، آن‌ها زندگی‌های شکسته‌اند و رویا‌های از هم پاشیده هستند.

جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز روز جمعه هشدار داد که این اتحادیه با شکاف عمیق بر سر سیاست‌های مهاجرتی دست و پنجه نرم می‌کند و مساله مهاجرت می‌تواند اتحادیه اروپا را به انحلال بکشاند.

بورل با تاکید بر لزوم اتخاذ یک سیاست مهاجرتی مشترک از سوی همه اعضای اتحادیه اروپا، خاطرنشان کرد که اعضای این اتحادیه تاکنون بر سر مساله مهاجرت به اجماع دست نیافته‌اند. علیرغم ایجاد یک مرز مشترک خارجی، اعضای اتحادیه اروپا همچنان در مورد چگونگی مدیریت موثر جریان‌های مهاجرتی به درون این اتحادیه اختلاف نظر دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۳ ۰۱ مهر ۱۴۰۲
چه عجب دو کلوم از مادر عروس بشوید اینقدر اگه از دولتهای شیطان پرست دفاع و حمایت نمیکردید نیازی به مهاجرتهای اینچنینی هم نبود
آخرین اخبار