تصویب راه اندازی آزمایشگاه منطقه‌ای بررسی علل و ایجاد ناباروری در گلستان

در جلسه ستاد خانواده و جوانی جمعیت گلستان انجام پژوهش در حوزه ناباروری و ایجاد آزمایشگاه منطقه‌ای برای بررسی علل و ایجاد ناباروری تصویب شد.

معاون استاندار گلستان امروز پنجشنبه ۳۰ شهریور در نشست ستاد خانواده و جوانی جمعیت با اشاره به نقش موثر فرزندآوری و تشکیل خانواده در تحکیم زیر بنای جامعه سالم گفت: مسوولان دستگاه‌های مرتبط در زمینه اجرای قانون جوانی جمعیت در استان باید برای فرهنگ‌سازی در این زمینه نقشی پر رنگ داشته باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان استان افزود: جوانی جمعیت مساله اجتماعی و فرهنگی است و اگر مسئول هر دستگاه مرتبط در استان به خوبی نقش قانونی خود را در این زمینه ایفا کند باید ابتدا به این باور و فرهنگ که ازدواج و فرزندآوری گسترش یابد.

سید علی مهاجر گفت: از مسوولان دستگاه‌های راه و شهرسازی، ثبت احوال، آموزش و پرورش، دانشگاه علوم پزشکی و بیمه سلامت در استان که عملکرد خوبی در انجام وظیفه در حوزه جوانی جمعیت نسبت به سایر مسوولان دستگاه‌های مرتبط تاکنون داشته‌اند، قدردانی می‌شود.

مدیر کل دفتر امور زنان و خانواده استانداری گلستان هم با تاکید بر توافق جمعی دستگاه‌های متولی در امور خانواده و ارائه تصمیمات راهبردی گفت: در این جلسه مقرر شد در حوزه ناباروری پژوهش در استان انجام شود و آزمایشگاه منطقه‌ای برای بررسی علل و ایجاد ناباروری نیز در استان ایجاد شود.
آزاده رجبی افزود: راهبرد جوانی جمعیت برای سال ۱۴۰۲ در این استان تهیه و برش شهرستانی آن اعلام و با مشارکت دستگاه‌های مرتبط در دست اجرا است.

وی از شناسایی ۷۰ کنشگر فعال در حوزه جوانی جمعیت در استان اعم از تشکل مردمی و فرد خبر داد و گفت: این ظرفیت به دستگاه‌های اجرایی در گسترش جوانی جمعیت معرفی خواهد شد تا در شتاب بخشیدن به برنامه‌های خود در این زمینه استفاده کنند.

برچسب ها: ازمایشگاه ، ناباروری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.