امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت نقشه راه مسئولان در اجرای انتخابات

فرماندار سیرجان گفت: امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت چهار رکن مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است که باید نقشه راه مسئولان شهرستان در اجرای انتخابات باشد.

یعقوبی پور فرماندار سیرجان در جلسه شورای اداری با محوریت هفته دفاع مقدس با تبریک این هفته و شروع ماه ربیع الاول، اظهار داشت: در ماه‌های پایانی سال، انتخابات مجلس شورای اسلامی و همچنین انتخابات خبرگان را در پیش داریم که ان شاءالله مردم با حضور حداکثری در انتخابات برگ زرین دیگری در دفتر قطور مردم سالاری دینی در نظام جمهوری اسلامی به ثبت خواهند رساند.

او افزود: مبنای کار ما نیز در هر زمینه‌ای فرمایشات مقام معظم رهبری است و رهبری بر چهار اصل امنیت، مشارکت، سلامت و رقابت در انتخابات تاکید کرده‌اند و در این بین بعد از امنیت، مقوله سلامت انتخابات از مولفه‌های اصلی است که قاعدتاً رقابت و مشارکت را موجب می‌شود و باید با بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌ها برای اجرای این راهبرد‌ها تلاش کنیم.

فرماندار سیرجان از تلاش‌های خستگی ناپذیر عوامل برگزاری پیاده روی اربعین شهرستان به خصوص مدیراجرایی و نیروی‌های انتظامی و امنیتی در تامین و برقراری امنیت این مراسم قدردانی و تصریح کرد: امسال نیز برای دهمین سال متوالی، پیاده روی اربعین با حضور بیش از یکصد و ده هزار نفر از مردم جامانده از قافله اربعین و با خدمت رسانی ۱۵۰ موکب مردمی با خدمات متنوع اعم فرهنگی و توزیع نذورات برگزار شد که تلاش تمام متولیان و هیئت‌های مذهبی قابل قدردانی است.

 

عالی‌ترین مقام اجرایی شهرستان بر ضرورت برنامه ریزی برای آمادگی پیشگیرانه فصول پاییز و زمستان تاکید کرد و گفت: با توجه به بارش‌های پیش بینی شده در فصول پاییز و زمستان باید آمادگی‌های لازم را داشته باشیم، به همین منظور در جلسه روز گذشته ستاد مدیریت بحران تاکید شد تا شهرداران، بخشداران و دستگاه‌های عضو ستاد به تمامی مناطق پر خطر و در معرض سیل سرکشی کنند و اقدامات لازم را در در راستای جلوگیری از بروز سیلاب انجام دهند.

یعقوبی پور با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های هفته دفاع مقدس شهرستان، دیدار و سرکشی مسئولان با ۲۷۴ خانواده شهید شهرستان است، بیان داشت: دیدار و دلجویی با ۲۷۴ خانواده شهید و ایثارگر تنها از سوی یک ارگان امکان پذیر نیست، به همین منظور این دیدار‌ها را در قالب چندین گروه و از میان مدیران دستگاه‌ها در شهر و بخش‌های اقماری تقسیم خواهیم کرد تا ضمن دلجویی از آنان مشکلات آن عزیزان را مورد بررسی قرار دهند.

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بسیج سیرجان نیز ضمن تبریک هفته دفاع مقدس گفت: بیش از ۶۰ برنامه رزمی، فرهنگی، ورزشی و بصیرتی در این شهرستان به مناسبت بزرگداشت هفته دفاع مقدس برنامه‌ریزی شده است.

سرهنگ پاسدار علی دستوری افزود: دیدار با خانواده معظم شهدا، عطرافشانی گلزار شهدا، دیدار با امام جمعه، رژه موتوری و خودرویی، عرضه تولیدات فرهنگی و هنری در تمامی حوزه‌های مقاومت با موضوع شهدا و دفاع مقدس در فضای مجازی در نظر گرفته شده است.

او تصریح کرد: نواختن زنگ مقاومت و ایثار درمدارس، همایش اقتدار، کمک‌های مومنانه، نشست‌های روشنگری و بصیرتی در حوزه‌های مقاومت، مسابقات ورزشی، روایتگری دفاع مقدس، برگزاری یادواره شهدا و دیدار با ۲۷۴ خانواده شهید و همایش جوانان نقش آفرین گام دوم انقلاب اسلامی از دیگر برنامه‌های شاخص شهرستان در هفته دفاع مقدس است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.