دیدار رئیس جمهور برزیل با زلنسکی

روسای جمهور برزیل و اوکراین در حاشیه نشست سازمان ملل با یکدیگر گفتگو و از ایجاد صلح حمایت کردند.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین روز چهارشنبه (به وقت محلی) با لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا، همتای برزیلی خود در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک دیدار کرد. هر دو کشور در مورد اهمیت راه‌های ایجاد صلح و حفظ گفتگو بین دو ملت گفتگو کردند.

 سی ان ان گزارش داد که این اولین دیدار حضوری دو رئیس جمهور بود. زلنسکی گفتگوی خود با لولا را صادقانه و سازنده خواند. وی گفت: از تیم‌های دیپلماتیک آن‌ها خواسته شده است تا روی گام‌های بعدی در روابط دوجانبه کار کنند.

 زلنسکی در پستی در X (توییتر سابق) اظهار داشت: دیدار مهمی با لولا داسیلوا داشتم. در این دیدار صادقانه و سازنده، به تیم‌های دیپلماتیک خود دستور دادیم تا روی گام‌های بعدی در روابط دوجانبه و تلاش‌های صلح کار کنند. نماینده برزیل به شرکت در این مذاکرات ادامه خواهد داد.

 لولا در ادامه در X نوشت: امروز در نیویورک با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین ملاقات کردم. ما گفتگوی خوبی در مورد اهمیت مسیر‌های ایجاد صلح و حفظ گفتگوی باز بین کشورهایمان داشتیم. 

 پیش از این، زلنسکی با اولاف شولز، صدراعظم آلمان ملاقات کرد و از او برای حمایت از اوکراین تشکر کرد. او تقویت بیشتر پدافند هوایی را برای حفاظت از زیرساخت‌های حیاتی اوکراین مهم خواند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار