نخست وزیر لهستان اوکراین را تهدید کرد

نخست وزیر لهستان تهدید کرد درصورتی که اوکراین به اقداماتش علیه این کشور ادامه دهد، محدودیت‌های بیشتری را ضد کی‌یف اعمال می‌کند.

ماتئوش موراویسکی، نخست وزیر لهستان، روز چهارشنبه تهدید کرد که اگر کی‌یف به اقدامات قانونی انجام شده در سازمان تجارت جهانی (WTO) و اقدامات احتمالی بیشتر ادامه دهد، محدودیت واردات غلات اوکراینی به لهستان را تمدید خواهد کرد.

نخست وزیر لهستان در گفتگو با پولست نیوز گفت که ممکن است محصولات بیشتری به این محدودیت‌ها اضافه شود که نشانه مخالفت با طرحی است که روز سه شنبه توسط دنیس شمیهال، نخست وزیر اوکراین برای تحریم «برخی از کالا‌ها از لهستان و مجارستان» اعلام شد.

موراویسکی افزود: ما اولین کسانی بودیم که کار‌های زیادی برای اوکراین انجام دادیم و از این رو انتظار داریم که منافع ما درک شود. ما با تمام قاطعیت از منافع خود دفاع خواهیم کرد.

نخست وزیر لهستان در ادامه گفت: «ما با هیچ رویه یا شکایتی که علیه ما مطرح می‌شود موافق نیستیم، زیرا این بدان معناست که مقامات اوکراینی بی‌ثباتی بازار کشاورزی لهستان را درک نمی‌کنند».

 تفاهم‌نامه موقت اعمال محدودیت بر واردات گندم، ذرت، کلزا و تخمه آفتابگران از اوکراین که اوایل ماه می به جریان افتاده بود، چند روز پیش از سوی اتحادیه اروپا لغو شده است. این اقدام به اختلاف جدی بین اعضای این اتحادیه منجر شده است.

برخی کشورهای اروپایی از جمله همسایه‌های اوکراین به شدت مخالف لغو ممنوعیت ورود محصولات کشاورزی اوکراین به بازار اتحادیه اروپا هستند.

از جمله این کشورها می‌توان به لهستان، مجارستان و اسلواکی اشاره کرد. این کشورها می‌گویند باید از کشاورزان داخلی خود در برابر محصولات کشاورزی ارزان‌قیمت اوکراینی حمایت کنند و نسبت به لغو ممنوعیت ورود این محصولات به کشورهای خود و بازارهای اروپایی به‌طور جدی ابراز نگرانی کرده‌اند.

برچسب ها: لهستان ، اوکراین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار