رهاسازی یک مار و یک گاندو در طبیعت سیستان و بلوچستان

سرپرست اداره‌کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان از زنده‌گیری و رهاسازی یک سر تمساح پوزه کوتاه و یک حلقه مار در جنوب و شمال استان خبر داد.

 علیمردانی با اعلام این خبر گفت: یک حلقه مار که توسط یکی از دوستداران محیط زیست زنده‌گیری شده بود تحویل یگان حفاظت محیط زیست شهرستان زابل شد.

سرپرست اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان سیستان و بلوچستان افزود: این حلقه مار پس از بررسی و بیومتری و اطمینان از سلامت و قابلیت بازگشت به طبیعت، توسط محیط‌بانان در زیستگاه و دامان طبیعت رهاسازی شد.

وی با اشاره بهاینکه مار‌ها با تغذیه از جوندگان، نقش مهمی در کنترل جوندگان و بیماری‌های ناشی از آن‌ها دارند، گفت: از مردم درخواست داریم در صورت برخورد با هرگونه مار در اولین فرصت با مراکز آتش‌نشانی و یا ادارات حفاظت محیط زیست تماس حاصل کنند.

علیمرادی بیان کرد: پس از گزارش و اخبار واصله توسط بومیان منطقه و دوستداران محیط زیست در منطقه بلوچستان در جنوب استان سیستان و بلوچستان مبنی بر وجود یک سر بچه تمساح از گونه پوزه کوتاه ایرانی با نام محلی «گاندو» در محدوده روستایی، بلافاصله مأمورین یگان حفاظت و همیاران محیط زیست به محل اعزام و اقدام به زنده‌گیری آن کردند.

سرپرست اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان سیستان و بلوچستان افزود: این بچه تمساح پس از بررسی و بیومتری و اطمینان از سلامت و قابلیت بازگشت به طبیعت، توسط محیط‌بانان در زیستگاه و دامان طبیعت رهاسازی شد.

برچسب ها: تمساح ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.