ادامه اجرای طرح نظارتی ویژه بازگشایی مدارس در فارس تا نیمه اول مهرماه

معاون بازرسی و حمایت ازحقوق مصرف کنندگان صنعت، معدن و تجارت استان فارس گفت: همزمان با سایر استان‌های کشور اجرای طرح نظارتی ویژه بازگشایی مدارس از ۱۵ شهریورماه سال جاری در استان آغاز شده است و تا ۱۵ مهرماه ادامه خواهد داشت.

مهدی حسنی با اشاره به اینکه بازرسی و نظارت برقیمت، تأمین، توزیع و ارائه به موقع کالا و خدمات اولویت‌دار در ایام بازگشایی مدارس از جمله مهم‌ترین اهداف اجرای این طرح است که با هماهنگی سایر دستگاه‌های مرتبط انجام می‌شود، گفت: دراجرای طرح نظارتی ویژه بازگشایی مدارس از نحوه عرضه اقلام پر مصرف و مورد نیاز دانش آموزان در سطح بازار بازرسی و نظارت بعمل می‌آید.

او گفت: این طرح با حضور بازرسان اداره کل صنعت معدن و تجارت، و با همکاری بسیج اصناف، اتاق اصناف، تعزیرات حکومتی به منظور بازرسی و نظارت از فروشگاه‌های عرضه کننده کیف و کفش، پوشاک مدارس و نوشت افزار انجام می‌شود.

حسنی، انجام گشت‌های مشترک و رسیدگی سریع به پرونده‌های تشکیل شده بررعایت درصد‌های سود خرده و عمده‌فروشی، نصب برچسب قیمت و صدور فاکتور کالا‌های لوازم‌التحریر، کیف و کفش و روپوش مدارس و رعایت نرخ‌های تعیین شده دفترچه‌های دانش‌آموزی، خدمات سرویس ایاب و ذهاب مدارس و نیز نحوه عملکرد آموزشگاه‌ها و مدارس غیر انتفاعی در دریافت شهریه‌های مصوب را از جمله برنامه‌های این طرح ویژه عنوان کرد.

او با اشاره به اجرای قوانین نظام صنفی به منظور جلوگیری از تخلفات صنفی تاکید کرد: برهمین اساس، نصب برچسب قیمت بر روی تمامی کالا، ارائه فاکتور فروش به مشتریان، استفاده از نوشت افزار با موضوع ایرانی اسلامی و سایر موارد از اولویت‌های مهم نظارت و بازرسی در این طرح است.

معاون بازرسی و حمایت ازحقوق مصرف کنندگان صنعت، معدن و تجارت استان فارس یادآور شد: شهروندان می‌توانند درصورت مشاهده هرگونه تخلف اعم از گران‌فروشی، عدم درج قیمت، عدم صدور فاکتور، امتناع ازعرضه کالا، فروش اجباری و سایر تخلفات اقتصادی مراتب را از طریق شماره تماس ۱۲۴ یا سامانه ثبت شکایات به نشانی samt.۱۲۴.ir گزارش دهند تا مورد رسیدگی قرار گیرد.

اخبار باشگاه خبرنگاران جوان فارس را در پیام رسان‌های زیر دنبال کنید: 👇🏻   
تلگرام https://t.me/yjc_fars
ایتا    https://eitaa.com/YJC_Fars
بله     https://ble.ir/yjc_fars

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.