اضافه شدن کلاس‌های درس در مازندران

۱۵۲ کلاس درس، سال تحصیلی جدید به مدارس مازندران اضافه شد.

مهدی استادیان ساروی مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس مازندران گفت: از هفته دولت تا آغاز سال تحصیلی جدید مجموعا ۲۸ پروژه آموزشی شامل سالن‌های ورزشی، کانون، پژوهش‌سرا و مدرسه در نقاط مختلف استان گشایش یافته و به بهره‌برداری رسیده که با آغاز سال تحصیلی برای دانش‌آموزان قابل استفاده است.

او افزود: این فضا‌های آموزشی شامل ۱۵۲ کلاس جدید با ظرفیت پذیرش حدود ۴ هزار دانش‌آموز و زیربنای حدود ۲۴ هزار متر مربع در سال تحصیلی جدید به زیرساخت‌های آموزشی مازندران اضافه شده است.

استادیان با بیان این‌که برای اجرای این پروژه‌ها ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار صرف شد، گفت: علاوه بر تکمیل و رساندن این پروژه‌ها به آغاز سال تحصیلی جدید، اقدامات متعددی در زمینه بهسازی و نوسازی مدارس استان نیز انجام شد که شامل طرح شهید عجمیان و شاداب‌سازی مدارس، تعمیر سرویس‌های بهداشتی، آسفالت برخی مدارس و استانداردسازی سامانه گرمایشی می‌شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس مازندران افزود: در مرکز استان شاهد بهره‌برداری از ۴ مدرسه در شهر ساری و روستا‌های پشرت، ترکام و پاشاکلا هستیم ضمن این که در آینده نزدیک یک سالن ورزشی در ذغالچال که مدت‌هاست بلااستفاده مانده پس از تجهیز و نوسازی بازگشایی می‌شود تا مورد استفاده دانش‌آموزان مرکز استان قرار بگیرد.

استادیان گفت: با هدف کمک به ارتقاءِ کیفیت مهارت‌آموزی در هنرستان‌های استان، حدود ۷۰ میلیارد ریال تجهیزات هنرستانی هم توسط این اداره کل خریداری شده که در حال توزیع است تا در آغاز سال تحصیلی مورد استفاده دانش‌آموزان قرار بگیرد.

او درباره تعداد پروژه‌های نیمه‌کاره نوسازی مدارس در مازندران نیز افزود: در حال حاضر حدود ۱۲۰ پروژه نیمه‌تمام در مازندران وجود دارد که برای تکمیل این پروژه‌ها دست‌کم ۱۴ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است. تلاش می‌کنیم تعداد قابل توجهی از این پروژه‌ها را در دهه فجر امسال به بهره‌برداری برسانیم.

استادیان گفت: البته تعداد پروژه‌های نوسازی مدارس رو به افزایش است و معمولا با توجه به نیاز به فضای آموزشی، این‌طور نیست که با بهره‌برداری از برخی طرح‌ها، تعداد پروژه‌های نوسازی مدارس استان کم شود. برخی طرح‌ها از طریق کمیته برنامه‌ریزی شهرستان‌ها تعریف و افزوده می‌شوند و بعضی پروژه‌ها نیز طی تفاهمنامه‌هایی با خیران به جمع پروژه‌های نوسازی مدارس اضافه می‌شوند.

مازندران بیش از ۵۰۰ هزار دانش‌آموز دارد که در بیش از ۴ هزار و ۲۰۰ مدرسه تحصیل می کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار