رئیس فدراسیون نجات غریق و غواصی کشور:

هیات نجات غریق و غواصی حق ورود در عملیات جستجوی اجساد را ندارد

حیدری گفت: هیات نجات غریق به هیچ عنوان حق جستجو در عملیات جستجوی اجساد در سدها را ندارند، چرا که بروز این مساله مشکلات و تبعاتی به همراه دارد.

مهدی حیدری رئیس فدراسیون نجات غریق و غواصی کشور در مجمع سالیانه و عمومی هیات نجات غریق استان زنجان با بیان اینکه سد مکانی برای انجام عملیات آموزشی نیست، تاکید کرد: غواصان این هیات ورزشی حق ورود برای جستجوی اجساد در سدها را ندارند.

وی با بیان اینکه طبق قانون جستجوی اجساد در حوزه شهری به آتش نشانی و در بیرون از شهر بر عهده هلال احمر است، اضافه کرد: در زمان حاضر طرحی برای اشتغالزایی درآمدهای هیات ها با عنوان "غواصی استخری" تدوین شده که آئین نامه های مربوطه آن نیز در حال انجام است.

رئیس فدراسیون نجات غریق و غواصی کشور ادامه داد: با اجرای این طرح مجوز لازم به هیات نجات غریق داده می شود تا آموزش غواصی استخری را آغاز کند که پس از کسب امتیازهای لازم در گام های بعدی مراحل را با حضور مدرسین مربوطه در مکان هایی مثل دریای خزز و یا خلیج فارس و یا مکان های استاندارد باشگاه غواصی تعریف شده را انجام دهد.

حیدری اظهار داشت: می توان تا صدور مجوز با مشارکت اسپانسر مسئله را مدیریت کرد و در ازای آن با دریافت ست های غواصی به تجهیز آن در هیات های ورزشی مبادرت کرد.

وی با بیان اینکه گزارش ارائه شده هیات استانی باید در شان مجمع باشد، اضافه کرد: استخرهای شنا باید طبق استاندارد عمل کنند، این در حالی است برخی ها حضور تعریف شده ناجیان را رعایت نمی کنند و در این خصوص باید نظارت های بیشتری انجام گیرد.

رئیس فدراسیون نجات غریق و غواصی کشور ادامه داد: استخری که تعداد استاندارد ناجی با عقد قرارداد نداشته باشد، تخلف کرده و فدراسیون نسبت به این موضوع حساسیت ویژه ای دارد.

حیدری با بیان اینکه گزارش دهی در این خصوص با جدیت مورد توجه هیات ها قرار گیرد، افزود: حضور یک ناجی در استخرهای شنا پذیرفتنی نیست، چرا که با جان افراد سر و کار دارند.

وی با بیان اینکه به لحاظ وسایل نجات غریق مساعدت های لازم انجام می گیرد، تاکید کرد: برای اولین بار در دوره های مدرسان از ظرفیت داخلی فدراسیون استفاده شد ،چرا که به توانمندی این بخش اعتماد داریم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.