نشست معاونان بهداشت و درمان بنیاد شهید در تبریز

نشست معاونان بهداشت و درمان و مسئولان کمیسیون‌های پزشکی بنیاد‌های شهید و امور ایثارگران استان‌های شمال غرب کشور در تبریز برگزار شد.

در این نشست معاونان بهداشت و درمان و مسئولان کمیسیون‌های پزشکی بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، زنجان و کردستان درباره تفویض اختیارات کمیسیون پزشکی به استان ها، استفاده از پزشکان بنیاد، پزشکان مشاور و پزشکان پایش سلامت در مشاوره‌های قبل از کمیسیون پزشکی، بررسی نحوۀ اجرای مطلوب مواد ۲۲ و ۲۶ قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران و تعرفه گذاری خدمات پزشکی بنیاد شهید و امور ایثارگران بحث و تبادل نظر کردند.

مدیرکل کمیسیون‌های پزشکی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور در این جلسه گفت: تمرکززدایی در دستور کار کمیسیون‌های پزشکی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور است.

غلامرضا طائبی افزود: یکی از اهداف اداره کل کمیسیون‌های پزشکی بنیاد کشور در طراحی و اجرای نشست‌های منطقه ای معاونان بهداشت و درمان و مسئولان کمیسیون‌های پزشکی، تعقیب سیاست‌های جدید ریاست عالی بنیاد برای این اداره کل در واگذاری بخشی از برنامه‌ها و اختیارات به استان هاست.

وی ادامه داد: می‌توان از ظرفیت پزشکان بنیاد، پزشکان مشاور و پزشکان برنامۀ پایش سلامت برای مشاوره‌های قبل از کمیسیون‌های پزشکی و همچنین بررسی پرونده‌های مشمول مواد ۲۲ و ۲۶ قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران استفاده کرد و از استان‌ها خواسته ایم تیم‌های تخصصی را تشکیل دهند.

طائبی اضافه کرد: این اطیمنان خاطر را می‌دهیم که نظرات پزشکان کمیسیون‌های پزشکی، نظرات تخصصی و البته مستند به اسناد پزشکیِ مربوط به مجروحیت یا جانبازی متقاضیان بوده و دغدغۀ دست اندرکاران این کمیسیون‌ها تنها «تشخیص درست» و «تحقق عدالت» است.

جابر ابوالفتح زاده مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی نیز در این نشست گفت: کمیسیون‌های پزشکی محل پذیرش متقاضیان و ورود ایثارگران به بنیاد است و باید در عین رعایت ضوابط، با ظرافت در آن رفتار شود چرا که رسالت اصلی بنیاد شهید و امور ایثارگران، حفظ و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است و نباید طوری خدمت رسانی شود که این رسالت اصلی تحت‌الشعاع قرار بگیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار