مسکو: آمریکا از ناتو برای جذب کشورها استفاده می‌کند

دبیر شورای امنیت ملی روسیه گفت: واشنگتن از پیمان ناتو برای جذب کشورها استفاده می‌کند.

نیکولای پاتروشف دبیر شورای امنیت ملی روسیه، به نشریه سرویس اطلاعات خارجی روسیه (SVR) گفت : واشنگتن در صورت لزوم در استفاده از متحدان خود به عنوان «طعمه» تردید نخواهد کرد.

پاتروشف در ادامه با بیان این که غرب اغلب برای دستیابی به سلطه جهانی به نیروی نظامی، اجبار، خصوصی سازیِ نخبگان و انقلاب‌های رنگی متوسل می‌شود، افزود: گسترش مداوم اتحاد آتلانتیک شمالی اساساً این فرصت را برای آمریکا فراهم می‌کند که دولت‌ها را جذب کند و آن‌ها را از استقلال آن‌ها در دفاع از منافع ملی خود محروم کند.

این مقام همچنین از بلوک نظامی ناتو به رهبری آمریکا را به دلیل آنچه «دورویی» خواند، انتقاد و استدلال کرد که در حالی که ناتو همیشه مدعی است که از صلح حمایت می‌کند، اما علیه کشور‌های مخالف سیاست‌های واشنگتن «جنگ یا تهدید به اقدام نظامی» کرده است.

پاتروشف گفت: قدرت نظامی ناتو در طول هفت دهه گذشته برای حفظ هژمونی غرب، بردگی اقتصادی و فشار سیاسی بر کشور‌هایی که هیچ تهدید نظامی برای اتحاد ندارند، استفاده می‌شود.

این در حالی است که به تازگی «ینس استولتنبرگ» دبیرکل پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) اعلام کرد که غرب باید برای «یک جنگ طولانی» در اوکراین آماده شود.

او پیشتر مدعی بود خواهان صلح است، اکنون اعلام کرد که «از درخواست ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، از آمریکا برای پیروزی نظامی بر روسیه حمایت می‌کند. بیشتر جنگ‌ها از زمانی که برای اولین بار شروع می‌شوند، بیشتر از حد انتظار طول می‌کشند،   بنابراین ما باید خود را برای یک جنگ طولانی در اوکراین آماده کنیم.»

پیشتر از این «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین روسیه، در مصاحبه‌ای با RBC گفته بود که ناتو باعث ایجاد رویارویی در قاره اروپا می‌شود و همچنین درباره بحران اوکراین تاکید کرد که طرف اوکراینی هیچ گونه اشتیاقی برای شروع مذاکرات نشان نداده است؛ در حالی که برعکس، ولادیمیر پوتین همواره برای دستیابی به اهداف از طریق مسالمت آمیز اعلام آمادگی کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار