مدیران مدارس سند تحول آموزش و پرورش را تبیین کنند

مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل از مدیران مدارس استان خواست سند تحول بنیادین تعلیم و تربیت به معلمان، اولیا و دانش‌آموزان را تبیین کنند.

کلام‌الله صفری امروز در همایش مدیران مدارس استان اردبیل گفت: طبق بیانات مقام معظم رهبری و سایر مسئولان کشوری، آموزش و پرورش و مدارس در مرکز توجه و تهاجم دشمن قرار گرفته و یکی از فلسفه‌های انتخاب مدیران جهادی برای مدارس، ارتقای جایگاه مدیریت، تبیین ماموریت آموزش و پرورش برای تربیت نسل متعهد و ایجاد تک‌صدایی برای نیل به هدف‌های تعالی است.

مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل می گوید: از مدیران جهادی انتظار داریم تک‌صدایی را در مدارس و حوزه کار خود ترویج کنند تا همه باهم برای دستیابی به هدف‌های متعالی مندرج در سند بنیادین آموزش و پرورش پیش برویم.

به گفته او، دولت سیزدهم شهامت اجرای رتبه‌بندی معلمان را داشت و اجرا کرد ، در حالی که این طرح در گذشته اجرا نشده بود.

صفری تصریح کرد: از ۱۸ هزار و ۵۰۰ همکار فرهنگی در استان اردبیل ، ۱۱ هزار و ۸۰ نفر به رتبه‌بندی خود معترض بودند و مراحل رتبه‌بندی معترضان با دقت بررسی شد و وضعیت رتبه آنها ارتقا یافته و صحت‌سنجی خواهد شد.

او همچنین گفت: به‌طور میانگین با اجرای رتبه‌بندی ، ۴۰ میلیون ریال به حقوق همکاران افزوده شده است ضمن اینکه معوقات سال ۱۴۰۱ فرهنگیان استان اردبیل هم پرداخت شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل تاکید کرد: مدیران جهادی مدارس باید خدمات دولت و وزارت آموزش و پرورش را به معلمان، دانش‌آموزان و اولیا تبیین کنند.

صفری از آمادگی ۲۶۵ هزار دانش‌آموز، ۱۹ هزار معلم، ۳۳۰ مدیر و یک‌هزار و ۱۵۰ کلاس در استان اردبیل برای بازگشایی مدارس خبر داد و گفت: رزمایش بازگشایی مدارس استان ۲۸ و ۲۹ شهریورماه برگزار خواهد شد و مدیران باید فضای بانشاط را برای دانش‌آموزان فراهم کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل همچنین به فعال شدن ۲۷ مرکز سنجش سلامت برای ۱۹ هزار پیش‌دبستانی در استان اشاره کرد و افزود: ۹۰ درصد نام‌نویسی پایه اول و به‌طور میانگین ۹۸ درصد نام‌نویسی ۶ پایه تحصیلی انجام شده و مدیران برای تکمیل آنها اقدام کنند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.