محرومیت معلمان ۸ سال از مزایای رتبه‌بندی

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: معلمان در هشت سال دولت گذشته در مسیر بهره‌مندی از حق و حقوق و مزایای رتبه‌بندی محروم و معاف شدند.

کلام‌الله صفری اظهار کرد: سهم استان اردبیل در توسعه سنوات از ۳۸ درصد به بیش از ۴۱ درصد رسیده و ما گرایش دانش‌آموزان را به سمت و سوی هنرستان‌ها و رشته‌های فنی بیشتر شاهد هستیم.

او تصریح کرد: دانش‌آموزان با حضور در هنرستان‌ها در قالب تکنسین‌های ماهر وارد بازار کار شده و علاوه بر تأمین نیاز مالی و معیشتی خود، سعی می‌کنند تا در مسیر توسعه کشور نیز پشتیبان و یاریگر اصلی باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل به ۲۶ ماه شیوع کرونا و صدمه بسیار سنگین بر پیکره نظام تعلیم و تربیت اشاره کرد و گفت: برخلاف سایر کشورها، به بهانه کرونا ۲۶ ماه مدارس و فرآیند تعلیم و تربیت در کشور تعطیل شد و بسیاری از مبانی تربیتی از دست خانواده‌ها و نظام آموزش و پرورش خارج شد که آثار زیانبار آن را امروز در قالب به هم ریختگی فضای مجازی و آلودگی‌های آن شاهد هستیم.

صفری به تصویب سند تحول بنیادین در سال ۹۰ اشاره کرد و افزود: از همان سال‌های نخست این سند مورد بی‌مهری قرار گرفت و معلمان در هشت سال دولت گذشته از حق و حقوق خود در باب رتبه‌بندی محروم شدند.

او در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: تنها هدف رتبه‌بندی افزایش حقوق نبوده بلکه معلمان در سایه رتبه‌بندی کیفیت آموزشی و مهارتی خود را ارتقا داده و با دست یافتن به شایستگی‌های حرفه‌ای معلمی سعی می‌کنند وظیفه خطیر خود را انجام دهند.

صفری اضافه کرد: در دولت سیزدهم شاهد اجرایی شدن طرح رتبه‌بندی هستیم که با شجاعت تمام وزرای دولت سیزدهم کار را آغاز کردند و با یک تلاش شبانه‌روزی مشکلات و نارسایی‌های احتمالی نیز برطرف می‌شود.

او رسیدگی به اعتراضات و اعلام نتایج نهایی رتبه‌بندی معلمان را تا چند روز آینده یادآور شد و بیان کرد: معلمان به رتبه‌ای که مستحق آن هستند، خواهند رسید و هیچ دغدغه‌ای در این زمینه نخواهند داشت.

صفری در ادامه سخنان خود اظهار کرد: همکاران ما با رسیدگی به اعتراض‌ها و صحت‌سنجی دقیق مدارس و مستندات سعی کردند تا به درخواست‌ها و مطالبات فرهنگیان پاسخگو باشند و وزیر آموزش و پرورش تلاش می‌کند تا در آستانه بازگشایی مدارس معوقات و مطالبات معلمان در ابعاد مختلف پرداخت شود.

او به برگزاری شایسته و مناسب امتحانات نهایی در خرداد و شهریور امسال اشاره کرد و گفت: نه تنها امتحانات در یک فرآیند دقیق و با نظارت مستمر انجام شده بلکه تصحیح اوراق امتحانی نیز به صورت الکترونیکی در حال انجام است تا عدالت آموزشی و ثبت سوابق تحصیلی و نمرات دانش‌آموزان را بدون کوچک‌ترین دخالت شاهد باشیم.

صفری تصریح کرد: برای برگزاری شایسته امتحانات نهایی و تأثیر ۴۰ درصدی معدل دانش‌آموزان در کنکور، بیش از ۱۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه کردیم تا بر اساس پروتکل تعریف شده امتحانات نهایی برگزار شده و در نهایت امنیت و عدالت دانش‌آموزان به نمره واقعی خود دست پیدا کنند.

او افزود: این تأثیرگذاری سوابق تحصیلی و معدل در ۲ سال آینده به ۶۰ درصد خواهد رسید و این شرایط فرصت رقابت دانش‌آموزان مستعد روستایی را با امکانات بیشتر فراهم می‌آورد تا دانش‌آموزی که در مراحل تحصیلی توانمند ظاهر شده، در دانشگاه پذیرفته شود.

صفری در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: کار ما ساختن فیلم مستند نیست بلکه سریالی است که به صورت مدام با رفع ایرادات و اشکالات سعی بر این است تا توانمندی معلمان ظهور و بروز بیشتری پیدا کند.

او ضرورت بهره برداری بهتر و شایسته‌تر از شبکه شاد را یادآور شد و اضافه کرد: ما در حوزه‌های مختلف و شاخص‌های نظام تعلیم و تربیت توانسته‌ایم موفق عمل کنیم و در برخی شاخص‌ها که در حوزه زیرساختی،  نواقصات و تنگنا‌هایی داشتیم، آن‌ها را به سرعت برطرف کردیم.

صفری از تجهیز مدارس شبانه روزی استان به امکانات جدید و توزیع عادلانه امکانات در بین نواحی و مناطق مختلف خبر داد و بیان کرد: ما آموزش و پرورش را بر خلاف گذشتگان سیاسی، جناحی و حزبی مدیریت نکردیم بلکه سعی ما بر مدیریت شایسته علمی و بر اساس الگو‌های استاندارد جهانی بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.