تظاهرات گسترده در جمهوری چک علیه اقدامات دولت

یک جنبش اعتراضی تظاهراتی را در پراگ به راه انداخته که حدود ۱۰ هزار نفر در آن شرکت کردند و مواضع دولت این کشور را زیر سوال بردند.

هزاران نفر از حامیان یک حزب در جمهوری چک روز شنبه در پراگ تجمع کردند تا علیه دولت راست میانه این کشور اعتراض کنند و از مدیریت اقتصادی و حمایت نظامی این کشور از اوکراین انتقاد کردند.

به گزارش رویترز، این اعتراض توسط جنبش «PRO» برگزار شد که نماینده‌ای در پارلمان ندارد و موضعی ملی‌گرا، طرفدار مسکو و ضدغرب در پیش گرفته است. خبرگزاری CTK شرکت کنندگان را حدود ده هزار نفر تخمین زد.

جیندریش رایچل، رهبر PRO به جمعیت در میدان «Wenceslas» پراگ گفت: جمهوری چک باید هرگونه تلاش اوکراین برای پیوستن به ناتو را وتو کند.

او در ادامه افزود: تحت دولت فعلی، جمهوری چک یکی از متحدان نزدیک اوکراین بوده و تانک‌ها، راکت‌اندازها، بالگردها، گلوله‌های توپخانه و سایر موارد را برای کمک به نیرو‌های اوکراینی ارسال می‌کند.

رایچل از سیاست‌های ملی‌گرایانه ویکتور اوربان، نخست‌وزیر مجارستان به عنوان یک الگو استقبال کرد و خواستار اتحاد کشور‌های اروپای مرکزی برای مقابله با بروکسل شد. او همچنین از رابرت فیکو، نخست وزیر سابق اسلواکی که پیش از انتخابات ۳۰ سپتامبر موضع شدید ضدغربی اتخاذ کرده است، حمایت کرد.

یکی از معترضان گفت: ما یک کشور مستقل نیستیم، ما به بروکسل (اتحادیه اروپا) گوش می‌دهیم. چرا به اوکراین سلاح می‌فرستیم، چرا آن‌ها برای صلح تلاش نمی‌کنند؟

معترضان همچنین از نظارت دولت بر اقتصاد انتقاد کردند که تورم دو رقمی متحمل شده و از همتایان اروپایی خود ضعیفتر عمل کرده است و تولید هنوز به سطح قبل از همه گیری کووید بازنگشته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار