فعالیت هزار معلم جدید در استان یزد

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد گفت: هزار معلم جدید، اول مهر امسال در کنار سایر فرهنگیان در تعلیم و تربیت دانش آموزان همکاری می‌کنند.

محمد کاظم رحیمی نژاد مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد با اشاره به اینکه حدود ۳۰۰ مربی تربیتی و پرورشی هم جذب می‌شوند، گفت: کار‌های پرورشی و آموزشی در کنار هم اهمیت ویژه دارد.

او یکی از برنامه‌های مهم آموزش و پرورش استان در سال تحصیلی جدید را تقویت مدارس دولتی عنوان کرد و افزود: باید ضمن تقویت جدی مدارس دولتی بر مدارس غیردولتی هم نظارت‌ها طبق مقررات افزایش یابد. 

مدیرکل آموزش و پرورش یزد از تشکیل قرارگاه جهادی اِتناب (عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر) برای تحقق عدالت آموزشی یاد کرد و اظهار داشت: امسال علاوه بر اقدامات انجام شده در قالب طرح مهر، برنامه‌های تربیتی، فرهنگی، آموزشی و تجهیزاتی با محوریت عدالت و نصیب برابری آموزشی با محوریت مدارس عادی دولتی به ویژه مدارس ۵۶ محله کم برخوردار (شامل ۳۵۶ مدرسه) در حال انجام است که عمده برنامه‌های رفاهی و خدمات‌رسانی ما بر این مدارس متمرکز است. 

او ادامه داد: در قرارگاه جهادی اِتناب طرح‌های مختلفی از جمله طرح شهید عجمیان با هدف شاداب سازی و بهسازی فضا‌های عالی دولتی، طرح شهید پورجعفری با هدف شناسایی و پوشش دانش‌آموزان نیازمند، طرح شهید سلیمانی با هدف افزایش فضا‌های آموزشی (که در سال گذشته ۷۶ فضای آموزشی جدید به مجموعه آموزش‌وپرورش اضافه شد)، طرح شهید همت با هدف توانمندسازی معلمان (آشنایی معلمان با محتوای درسی جدید) اجرا شده است.

رحیمی نژاد به افزایش تعداد گروه‌های جهادی آموزش‌و پرورش استان از ۳۶ به ۳۰۶ مورد اشاره کرد و افزود: هر یک از این گروه‌های جهادی دارای سه عضو معلم و چهار عضو حامی است که در حال حاضر تعداد دو هزار و ۱۴۰ نفر از همکاران ما در این گروه‌ها عضو بوده و فعالیت دارند. 

مدیرکل آموزش و پرورش استان تصریح کرد: این در حالی است که تعداد ۸۰ نفر از همکاران آموزشی نیز به صورت فردی و داوطلبانه در طول تابستان اقدام به آموزش رایگان در مدارس کرده و به میزان هزار و ۱۰۰ نفر ساعت فعالیت آموزشی داشته‌اند. 

رحیمی نژاد به رنگ‌آمیزی ۲۸ هزار مترمربع و همچنین بیش از صد هزار مترمربع آسفالت در مدارس به منظور تحقق عدالت آموزشی و تقویت مدارس عادی دولتی اشاره کرد و گفت: در استان یزد بیش از هزار و ۶۰۰ مدرسه و هزار و ۸۵۰ فضای آموزشی تربیتی داریم که به‌روزرسانی این موارد زمان‌بر و مشکل است. 

او تاکید کرد: همکاری مردم و مسئولان در کنار فرهنگیان نقش اصلی در تحقق اهداف نظام تعلیم و تربیت دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار