مسئول اندیشکده ادبیات پایداری کشور:

یادواره شهدا، یک نوع جهاد تبیین است

سنگری گفت: دشمنان با تمام توان، درصدد ضربه زدن به انقلاب اسلامی هستند و جهاد تبیین یک امر ضروری است و یادواره شهدا یک نوع جهاد تبیین می‌باشد.

بیست‌وششمین یادواره ۳۲ شهید روستای پسوجان بخش پاریز سیرجان امروز با حضور مردم و خانواده شهدای بخش پاریز و مسئولان در حسینیه این روستا برگزار شد.

محمدرضا سنگری، مسئول اندیشکده ادبیات پایداری کشور نیز  با تاکید بر اینکه عزت و اقتدارمان در سایه مقاومت ایجاد شده است، گفت: در هر کجای عالم با افتخار به نام مردم و شهدا، منافع بزرگ و آرمان‌های شهدا و امام راحل را دنبال می‌کنیم و هر روز بیشتر از گذشته اقتدارمان افزایش پیدا می‌کند.

او بیان کرد: دشمنان با تمام توان، درصدد ضربه زدن به انقلاب اسلامی هستند و جهاد تبیین، یک امر ضروری هست و همین یادواره شهدا یک نوع جهاد تبیین است که همه افراد جامعه باید وارد این عرصه شوند و اجازه ندهند دشمنان، روحیه ایثار و شهادت را از ملت بگیرند.

سردار علی ایران‌نژاد، دبیر ستاد برگزاری یادواره ۳۲ شهید روستای پسوجان نیز در این مراسم گفت: در دوران دفاع مقدس کمتر خانواده‌ای در این روستا بود که فرزند و جوانان‌شان در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل حضور نداشته باشد و امروز هم این روستا نسبت به جمعیت خود، بالاترین آمار شهدا در منطقه را دارد.

او افزود: شهدا رفتند تا ولایت بماند و رسالتی از جنس آگاهی و حرکت را بر دوش ما باقی گذاشته‌اند و شهدای ما با تاسی از مکتب امام حسین (ع) و شهدایی همچون حضرت علی‌اکبر (ع) جان شیرین خود را برای دفاع از ناموس و حفظ کشور و نظام اسلامی فدا کردند.

دبیر یادواره شهدا با بیان اینکه امروز دشمنان، نسل جوان ما را مورد هدف قرار داده‌اند، بیان کرد: سبک زندگی شهیدان باید تبیین شود و امروز ما میراث‌دار شهدا هستیم و این جوانان شجاع و آگاه این مرز و بوم بودند که همه نقشه‌های پوشالی دشمنان را نقش برآب کردند.

او ادامه داد: یادواره‌های شهدا، فرصتی برای تبیین و تشریح ارزش‌ها و آرمان‌های شهدا است و امروز هم به برکت خون شهدا، تنها کشوری که در جهان با شجاعت و دلیری در مقابل ابرقدرت‌ها ایستاده ایران اسلامی است.

شهرستان سیرجان ۶۰۰ شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است که ۱۰۰ شهید در بخش پاریز هستند و روستای پسوجان از جمله روستا‌ها در کشور است که به نسبت جمعیت خود تعداد بسیاری از جوانانش را در راه دفاع از میهن و ارزش‌های دینی راهی جبهه کرده است.

منبع: خبرگزاری فارس 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.