اطلس کالا‌های صادراتی استان همدان تدوین شده است

استاندار همدان گفت: اطلس کالا‌ها با قابلیت صادرات در استان تدوین شده است و باید در راستای رشد اقتصاد اطلس کالا‌ها ترجمه شود و از طریق وزارت امور خارجه در اختیار سفارتخانه‌های دیگر کشور‌ها قرار گیرد.

علیرضا قاسمی‌فرزاد در حاشیه جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی با حضور سفیر ایران در مجارستان گفت: به دنبال جلساتی که با سفرای جمهوری‌اسلامی ایران در دیگر کشور‌ها در محل وزارت امور خارجه داشتیم، دکتر مرادیان، سفیر ایران در مجارستان را به استان دعوت کردیم.

او گفت: در نشست مشترک زمینه‌های ارتباط اتاق بازرگانی استان با مجموعه‌های بازرگانی و اقتصادی کشور مجارستان مورد بررسی و تبادل‌نظر قرار گرفت به طوریکه دو شهر جهانی مبل منبت ملایر و سفال لالجین و محصولاتی مانند گردو، سیر و انگور ظرفیت‌های خوبی برای تبادلات تجاری بین ایران و مجارستان هستند.

استاندار همدان با بیان اینکه امکان صادرات ۵۸ قلم کالا از استان همدان به اقصی نقاط جهان امکان‌پذیر است، گفت: مبل منبت ملایر، سفال لالجین، سیر همدان، گردوی تویسرکان، رازیانه رزن و گشنیز نهاوند که ۸۰ درصد آن در این استان تولید می‌شود و کاربرد دارویی دارد، برای تبادلات تجاری مناسب هستند.

قاسمی فرزاد با بیان اینکه اطلس کالا‌های با قابلیت صادرات در استان تدوین شده است، گفت: باید به منظور رشد اقتصاد اطلس کالا‌ها ترجمه شود و از طریق وزارت امور خارجه در اختیار سفارتخانه‌های دیگر کشور‌ها قرار گیرد.

او گفت: اتکا به توان داخلی در حوزه‌های تولیدی، صنعتی، معدنی و کشاورزی در دستور کار است و در حوزه گردشگری نیز استان همدان ۱۸۰۰ جاذبه کم‌نظیر دارد که می‌تواند برای گردشگران داخلی و خارجی جذابیت زیادی داشته باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار