در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی

مشکلات صادرکنندگان استان همدان بررسی شد

در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی مسائل و مشکلات موجود، سر راه صادرکنندگان استان همدان بررسی شد.

علیرضا قاسمی فرزاد استاندار همدان گفت: مقرر شده به منظور تسهیل در صادرات و واردات کالا در خصوص قیمت‌ها مبنا اظهار نظر صادرکننده و مبنای صحت کالا پروانه تولیدی صادر کننده باشد.

علیرضا قاسمی فرزاد گفت: در خصوص مسائلی که بانک‌ها گاهی اوقات با اعمال سلیقه‌های شخصی از دستورالعمل‌های بانک مرکزی تخطی کرده اندکه استانداری در نامه‌ای به بانک مرکزی و وزیر اقتصاد به رفع موضوع اقدام می‌کند.

او گفت: در خصوص مشکل فقدان آزمایشگاه مجهز در گمرک و ارجاع به استان‌های مرکزی یا تهران و صرف زمان و هزینه برای صادرکنندگان که منجر به متضرر شدن آن‌ها می‌شود قابلیت آزمایشگاه‌های موجود در استان مانند استاندارد و بخش‌های خصوصی بررسی و تقویت می‌شوند.

ظاهر پورمجاهد، معاون امور اقتصادی استاندار همدان نیز در این نشست گفت: مجوز پایانه صادراتی موقت برای استان از مرکز دریافت شده و ۲۵ هکتار زمین در جاده تهران و سرمایه گذار اول مشخص و سرمایه گذار بخش خصوصی هم موجود است.

استان همدان یک شرکت حمل و نقل بین المللی بومی به نام جام جم دارد که فعال است، در این زمینه مقرر شد امکانات آن کامل شده و برای اطلاع رسانی به صادرکننده‌ها بیشتر کار شود.

بررسی مشکل کارخانه تولید هیدروکربن نیز از دیگر موارد مطرح شده در این نشست بود که در این زمینه مقرر شد نگرانی‌های تولید کننده که منجر به قطع تولید شده رفع شود تا بتواند به این تولید ارزشمند کم نظیر در کشور ادامه دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.