کاخ کرملین: پوتین برنامه‌ای برای سفر به کره شمالی ندارد

دیمیتری پسکوف اعلام کرد رئیس جمهور روسیه در حال حاضر برنامه‌ای برای سفر به پیونگ یانگ در دستور کار ندارد.

سفر کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی به مسکو و دیدارش با ولادیمیر پوتین، همتای روس اش باعث نگرانی کشور‌های غربی پیرامون نزدیکی دو کشور به یکدیگر و قرارداد فروش تسلیحات احتمالی پیونگ یانگ به روسیه شده است. رهبران دو کشور در این دیدار بر گسترش مناسبات دو جانبه تاکید کرده اند. 

به گزارش تله تریدر، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین امروز (چهارشنبه) پیرامون دیدار رهبران کره شمالی و روسیه در مسکو، به رسانه‌ها گفت: پوتین در حال حاضر برنامه‌ای برای سفر به پیونگ یانگ ندارد.

وی خاطر نشان ساخت: واقعیت این است که در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای سفر متقابل رئیس جمهور روسیه به کره شمالی طرح ریزی نشده است. با این حال، قرار است وزرای خارجه دو کشور در پیونگ یانگ در ماه میلادی آینده نشستی را برگزار کنند. 

پسکوف در تشریح بخشی از جزئیات دیدار رهبران دو کشور تصریح کرد: پوتین در دیدار با رهبر کره شمالی به کیم جونگ اون گفت در صورتی که این کشور تمایل داشته باشد مسکو حاضر است در ارسال یک کیهان نورد به فضا به پیونگ یانگ کمک کند. 

سخنگوی کاخ کرملین در ادامه گمانه زنی‌های برخی رسانه‌های غربی مبنی بر استفاده روسیه از نظامیان کره شمالی در جنگ اوکراین را رد کرده و اعلام کرد رهبران دو کشور در دیدار امروز خود هیچ صحبتی پیرامون این موضوع نداشتند. 

رئیس جمهور روسیه پس از دیدار با رهبر کره شمالی از تمایل مسکو برای همکاری‌های نظامی با پیونگ یانگ خبر داده بود، اما بر این امر صحه گذاشته بود که محدودیت‌های بین المللی در این زمینه وجود دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار