همکاری نیروی فضایی آمریکا با کره جنوبی برای مقابله با تهدیدات کره شمالی

آمریکا از همکاری واحد شاخه نیروی فضایی ارتش این کشور با کره جنوبی برای مقابله با آنچه تهدیدات پیونگ یانگ خوانده شده، خبر داد.

نیروی فضایی آمریکا شاخه ششم نیرو‌های مسلح آمریکا محسوب می‌شود که در سال ۲۰۱۹ و با دستور دونالد ترامپ، رئیس جمهور وقت این کشور تشکیل شد. هدف این نیرو عملیات نظامی در فضای بیرونی از کره زمین محسوب می‌شود. گرچه در ابتدا اهداف این واحد مشخص نبود، اما اکنون این شاخه به دنبال همکاری با کشور‌های متحد آمریکا برای کنترل دشمنان این کشور است. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، مقامات نیروی فضایی ارتش آمریکا امروز (چهارشنبه) اعلام کردند آمریکا و کره جنوبی به دنبال آن هستند که همکاری نزدیکی به منظور اشتراک اطلاعات سیستم‌های خود برای رهگیری پرتاب موشک‌های کره شمالی داشته باشند. این همکاری احتمالا به زودی با مشارکت و همگامی ژاپن همراه خواهد بود. 

این منابع که نخواستند نامشان فاش شود مدعی شدند: قرار است به رهبری گروه کوچکی از پرسنل نیروی فضایی آمریکا، متحدان اقدام به ادغام اطلاعات فضایی خود به منظور ردیابی بهتر تهدیدات کره شمالی و پاسخ به آن انجام دهند. 

این تصمیم پس از آن گرفته می‌شود که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در نشست کمپ دیوید با رهبران کره جنوبی و ژاپن در ۱۸ اوت، موافقت خود را با ادغام اطلاعات ۳ کشور برای مقابله با تهدیدات پیونگ یانگ ابراز کرد. 

واشنگتن می‌گوید جزئیات دقیق‌تر این طرح و همکاری میان ۳ متحد در شرق آسیا قرار است در مذاکرات مقامات ارشد کشور‌ها تعیین شود. 

اکنون یک واحد نیروی فضایی ارتش آمریکا در پایگاه هوایی اوسان کره جنوبی مستقر است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۷ ۰۸ شهريور ۱۴۰۲
صنعا به نظامیان آمریکا و انگلیس در خاک یمن هشدار داد
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۲۰:۴۷ ۰۸ شهريور ۱۴۰۲
کره شمالی دوباره موشک بالستیک به سمت دریای ژاپن شلیک کرد
نیروهای آمریکایی در کره جنوبی و ژاپن چه غلطی می کنند.
آخرین اخبار