ساماندهی هیئت‌های مذهبی برای برگزاری سوگواری دهه آخر صفر

زمینه برگزاری سوگواری روز‌های پایانی ماه صفر در چهارمحال و بختیاری فراهم شده است.

حجت‌الاسلام سید ابوالقاسم کاظمی معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره‌کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: زمینه برگزاری سوگواری روز‌های پایانی ماه صفر که مصادف با سالروز رحلت پیامبر گرامی اسلام (ص)، شهادت امام حسن مجتبی (ع) و حضرت امام رضا (ع) است با ساماندهی هیئت‌های مذهبی در استان فراهم شد.

وی افزود: همچنین آیین عزاداری روز‌های پایانی ماه صفر در محل مصلای امام خمینی (ره) از سوی دفتر نماینده، ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد هر روز صبح برگزار می‌شود.

کاظمی اضافه کرد: هیئت‌های مذهبی در چهارمحال و بختیاری برای برگزاری این آیین‌ها آماده شده‌اند و گروه‌های تعزیه از برگزاری آیین‌های تعزیه‌خوانی خبر می‌دهند.


بیشتر بخوانید


وی ادامه داد: هیئت‌ها در استان ساماندهی شده و در روز رحلت حضرت رسول (ص) و شهادت امام حسن مجتبی و امام رضا (ع) دسته‌روی هیئت‌ها را خواهیم داشت.

کاظمی افزود: همچنین در ایام پایانی ماه صفر برنامه‌های تبیینی و سخنرانی به صورت گسترده در استان تدارک دیده شده است که این برنامه صبح‌ها در دفتر نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد و شب‌ها همزمان با اقامه نماز مغرب و عشاء در صحن امامزادگان حلیمه و حکیمه خاتون با حضور حجت‌الاسلام صمدی یزدی برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: همچنین شب‌ها در مساجدی که مزین به نام حضرت محمد (ص)، امام رضا (ع) و امام حسن (ع) است، مراسم سخنرانی، سوگواری و دسته‌روی هیئت‌ها پیش‌بینی شده است.

وی، کمیت و کیفیت برگزاری برنامه‌های فرهنگی و مذهبی امسال استان در ماه‌های محرم و صفر را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: امسال برنامه‌ها به صورت گسترده‌تر و باشکوه‌تر از سال گذشته برگزار شد و استقبال عمومی از برنامه‌ها به ویژه برنامه جاماندگان اربعین مطلوب بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار