خرید تضمینی گندم در میاندوآب ۸۰ درصد افزایش یافت

مدیر جهادکشاورزی میاندوآب گفت: امسال در مجموع ۸۵ هزار و ۷۶۳ تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان این شهرستان خریداری شده که در مقایسه با پارسال ۸۰ درصد افزایش یافته است.

رضا مقدم مدیر جهادکشاورزی میاندوآب گفت: در سال زراعی جاری ۲۰ هزار و ۳۹۶ هکتار اراضی زراعی این شهرستان به کشت گندم اختصاص یافت و ۱۰۱ هزار و ۸۴۶ تن گندم از اراضی زیر کشت این محصول در این شهرستان برداشت شد.

وی با اشاره به برنامه‌ها و سیاست گذاری‌های مناسب دولت سیزدهم در افزایش قیمت خرید تضمینی گندم به عنوان مشوقی برای افزایش سطح زیرکشت این محصول، افزود: از مجموع مزارع زیر کشت گندم در این شهرستان ۱۹ هزار و ۸۴۶ هکتار آن به صورت آبی و مابقی به صورت دیم کشت شده بود.

مدیر جهادکشاورزی میاندوآب گفت: امسال ۲ هزار و ۷۴۲ هکتار از اراضی این شهرستان با تولید ۱۲ هزار و ۳۲۸ تن به محصول جو و ۲۳۰ هکتار از اراضی با تولید ۸۵۷ تن به محصول کلزا اختصاص یافت.

وی با تاکید بر ضرورت توسعه و ترویج کشت کلزا در این شهرستان ادامه داد: گفت: با تمهیدات در نظر گرفته شده، تاکنون حدود ۵۲۷ هکتار، در سطح مراکز با کشاورزان، عقد قراردادِ کشتِ کلزا انجام گرفته است.

مقدم با اشاره به اهمیت تأمین به موقع نهاده‌های کشاورزی مورد نیاز برای کشت محصولات پاییزه گفت: نیاز شهرستان به بذر غلات برای زراعت‌های پاییزه حدود سه هزار و ۹۰۰ تن است که یک هزار و ۲۰۰ تن آن از طریق بذر اصلاح شده با نظارت مرکز تحقیقات کشاورزی تأمین و بین زراعان توزیع می‌شود.

به گفته مدیر جهادکشاورزی میاندوآب، نیاز شهرستان به کود‌های شیمیایی پایه برای کشت‌های پاییزه حدود ۶ هزار و ۴۰۰ تن است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.