خرید تضمینی گندم در میاندوآب ۶۷ درصد افزایش یافت

مدیر جهادکشاورزی میاندوآب گفت: تاکنون بیش از ۷۸ هزار تن محصول گندمِ مازاد بر نیاز کشاورزان این شهرستان خریداری شده که این مقدار در مقایسه با سال قبل ۶۷ درصد افزایش یافته است.

رضا مقدم مدیر جهادکشاورزی میاندوآب گفت: تاکنون از مجموع مطالبه گندمکاران این شهرستان حدود ۵۹۰ میلیارد ریال به حساب آنان واریز شده و مابقی مطالبه نیز به زودی واریز خواهد شد.

وی با اشاره به برنامه‌ها و سیاست گذاری‌های مناسب دولت سیزدهم در افزایش قیمت خرید تضمینی گندم، افزود: امسال ۲۰ هزار و ۳۹۶ هکتار از اراضی زراعی شهرستان میاندوآب به کشت محصول گندم اختصاص یافت که از این مقدار ۱۹ هزار و ۸۴۶ هکتار آن به صورت آبی و مابقی به صورت دیم کشت شده بود.

مدیر جهادکشاورزی میاندوآب ادامه کرد: امسال در مجموع بیش از ۱۰۰ هزار تن گندم از مزارع این شهرستان برداشت شده که نسبت به سال زراعی گذشته ۳۲ درصد تولید این محصول افزایش یافته است.

مقدم با اشاره به اینکه افزایش سطح زیر کشت محصول گندم موجب کاهش کشت محصولات آب بر و اصلاح الگوی کشت در شهرستان میاندوآب شده است، ادامه داد: گندم به قیمت تضمینی هر کیلوگرم ۱۵ هزار تومان توسط مراکز خرید تضمینی این محصول از کشاورزان خریداری می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.