پیش بینی تولید بیش از ۲۵۱ هزار تن چغندرقند از مزارع میاندوآب

مدیر جهادکشاورزی میاندوآب پیش بینی کرد که امسال بیش از ۲۵۱ هزار تن چغندرقند از مزارع شهرستان تولید و برداشت شود.

رضا مقدم مدیر جهادکشاورزی میاندوآب گفت: امسال چهار هزار و ۱۸۴ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان به کشت چغندرقند اختصاص یافته  که پیش بینی می‌شود بیش از ۲۵۱ هزارتن محصول از آن برداشت شود.

وی افزود: استفاده از ماشین آلات مدرن در برداشت و تغییر آرایش کشت از کشت معمولی به ۴۰ در ۶۰ مورد توجه و پیگیری بوده که امسال در سطح ۵۶۷ هکتار از اراضی زیر کشت این محصول اجرایی شده است.

مقدم اضافه کرد: در راستای کاهش مصرف آب در تولید محصول چغندرقند، ترویج استفاده از روش‌های نوین آبیاری در دستور کار قرار گرفته و تاکنون هزار و ۴۲۰ هکتار از اراضی زیر کشت این محصول به روش آبیاری بارانی و ۳۰ هکتار هم به نوار آبیاری تی‌تیپ مجهز شده است.

وی با بیان اینکه قیمت خرید تضمینی محصول چغندرقند امسال به ازای هرکیلوگرم با عیار ۱۶ درصد ۲۸ هزار ریال اعلام شده است، گفت: پارسال متوسط عیار چغندرقند تولیدی در شهرستان میاندوآب ۱۶.۳۲ درصد بود.

به گفته مقدم، در راستای حمایت از تولیدکنندگان، مهندسان ناظر کشاورزی برای نظارت بر تعیین اُفت و عیارسنجی چغندرقند از تاریخ شروع دوره بهره برداری این محصول در کارخانه قند میاندوآب حضور خواهند یافت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.