برگزاری همایش سالانه موسسه تحقیقات دیم کشور در مراغه

رئیس موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور گفت:بیست و نهمین همایش سالانه این موسسه با حضور محققان سراسر کشور در مراغه در حال برگزاری است.

آقای روستایی گفت: همایش سالانه موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور با هدف بررسی تحقیقات انجام یافته طی امسال و برنامه ریزی برای سال زراعی آینده با حضور ۱۵۰ نفر از محققان همکار موسسه دیم در استان‌های دیم خیز کشور برگزار می‌شود.

آقای روستایی افزود: در ۲ روز برگزاری این اجلاس در مراغه کمیته‌های بذر، غلات، حبوبات، دانه‌های روغنی و علوفه دستاورد‌های و برنامه‌های این موسسه را بررسی می‌کنند.

وی اضافه کرد: امسال از نتایج طرح‌های سال گذشته ۱۴ رقم جدید موسسه معرفی خواهد شد.

 رئیس موسسه تحقیقات کشاورزی دیم گفت: از سال آینده پایگاه‌های نوآوری در تمامی استان‌های کشور با همکاری اداره‌های ترویج استان‌ها کشاورزان را با ارقام جدید آشنا خواهند کرد.

آقای روستایی ادامه داد: هم اکنون ۲۱۷ طرح تحقیقاتی در ۱۷ استان دیم خیز کشور در حال اجرا است.

رئیس موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور خاطرنشان کرد: تاکنون موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور ۱۰۰ رقم بذر دیم شامل گندم، جو، نخود، عدس، کلزا، گلرنگ، بالنگوی شهری، نخود علوفه‌ای و گیاهان علوفه را معرفی کرده است.

فرماندار شهرستان مراغه گفت: ایران رتبه ۱۱ را در تولید علم دارد و برای رسیدن به خودکفایی در تولید محصولات کشاورزی توجه به تحقیقات در این بخش یک ضرورت است.

آقای اسدیان افزود: با کاهش نزولات آسمانی دستیابی به محصولات کم آب بر نیازمند تولید ارقام مقاوم به خشکی از طریق تحقیقات و پژوهش است.

 وی گفت:استفاده از روش‌های نوین آبیاری در کشاورزی و زراعت در زمان حاضر یک ضرورت اساسی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.