اردوغان و پاشینیان بر اهمیت صلح بلندمدت در منطقه تاکید کردند

رئیس جمهور ترکیه و نخست وزیر ارمنستان در گفتگویی تلفنی تاکید کردند که صلح در منطقه قفقاز باید پایدار شود.

دولت ارمنستان در پیامی تلگرامی اعلام کرد، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه و نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان روز دوشنبه تلفنی گفتگو کردند و بر اهمیت دستیابی به صلح و ثبات بلندمدت در منطقه تاکید کردند.

به گزارش تله تریدر، ایروان در این خصوص گفت: طرفین روابط ارمنستان و ترکیه و مسائل منطقه‌ای را مورد بحث و بررسی قرار دادند. روسای دو کشور در این گفتگو تاکید کردند که دستیابی به صلح و ثبات بلندمدت در منطقه به توسعه و شکوفایی همه کشور‌های منطقه کمک خواهد کرد. ترکیه و ارمنستان همچنین بر ادامه گفتگو‌ها و تلاش‌های دیپلماتیک در راستای این هدف توافق کردند.

روابط ترکیه و ارمنستان به دلیل حمایت آنکارا از جمهوری آذربایجان در مناقشه قره باغ کوهستانی و امتناع این کشور از به رسمیت شناختن وقایع ۱۹۱۵-۱۹۱۷ ارمنستان به عنوان نسل کشی تیره شده است. با این حال، آنکارا و ایروان در چند سال گذشته روی عادی سازی روابط کار کرده‌اند.

این در حالی است که پاشینیان طی هفته گذشته اعلام کرد جمهوری آذربایجان طی چند روز گذشته، نظامیان خود را در طول خط تماس مستقر کرده است. نخست‌وزیر ارمنستان با اشاره به احتمال وقوع جنگ هشدار داد: جمهوری آذربایجان با این تحرکات عزم خود را برای اقدامات تحریک‌آمیز نظامی جدید علیه منطقه قره‌باغ و ارمنستان نشان می‌دهد.

پاشینیان در ادامه با اشاره به آمادگی ارمنستان برای امضای توافق صلح ادامه داد: ما برای امضای توافق صلح و عادی‌سازی روابط با باکو اعلام آمادگی می‌کنیم، به شرط آن که باکو به توافق‌نامه‌ها پایبند باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار