بحرین و آمریکا یک توافق استراتژیک امنیتی امضا خواهند کرد

آمریکا یک توافقنامه استراتژیک امنیتی و اقتصادی با بحرین امضا خواهد کرد که سطح دخالت امنیتی آمریکا در این کشور را افزایش می‌دهد.

 وب‌سایت آمریکایی آکسیوس به نقل از منابعی اعلام کرد: «انتظار می‌رود سلمان بن حمد آل خلیفه، ولیعهد و نخست‌وزیر بحرین در سفر هفته جاری به واشنگتن یک توافقنامه استراتژیک اقتصادی و امنیتی را امضا کند. همچنین آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه، لوید آستین وزیر دفاع و جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا با وی دیدار خواهند کرد.»

این منابع که نخواستند نامشان فاش شود، گفتند: «توافق راهبردی آمریکا و بحرین بیش از یک سال است که در حال آماده‌سازی است و شامل تعهد به رایزنی و ارائه پشتیبانی در صورت رویارویی بحرین با تهدیدات امنیتی است.»

این منابع توضیح دادند که با این حال، این توافق شامل تعهد ماده ۵ مشابه ناتو نیست که آمریکا را ملزم می‌کند هرگونه حمله به بحرین را به عنوان حمله به آمریکا تلقی کند و اشاره کرد که دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا می‌خواست از این توافق به عنوان چارچوبی برای توافقات مشابه سایر کشور‌های منطقه استفاده کند.

از سوی دیگر آکسیوس فاش کرد توافق با بحرین بخشی از فشار گسترده تر دولت بایدن برای تقویت روابط با کشورهای حوزه خلیج فارس است. در همین راستا روز شنبه، بایدن به همراه رهبران عربستان سعودی، امارات و هند از یک پروژه زیرساخت بین المللی بزرگ برای اتصال هند، غرب آسیا و اروپا با شبکه راه آهن و خطوط کشتیرانی خبر داد.

محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی در سخنرانی خود در مراسم راه اندازی این پروژه گفت که پادشاهی ۲۰ میلیارد دلار در این طرح برای زیرساخت‌ها و سرمایه گذاری جهانی سرمایه گذاری خواهد کرد که شامل پروژه راه آهن و کشتیرانی نیز می‌شود.

برچسب ها: بحرین ، آمریکا ، غرب آسیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۱ ۲۰ شهريور ۱۴۰۲
طرح ارتباط هند به اروپا ،عملا ایران دور زده خواهد شد!!!!!!
پس چرا ایران کمربند شمال به جنوب را کاری نمیکنه واقعا؟؟؟؟!!!! چرا اینقد صبر دارید؟؟؟؟
آخرین اخبار