معاون اداره‌کل راه‌وشهرسازی استان زنجان خبرداد؛

ثبت رایگان قرارداد موجران و مستاجران زنجانی در سامانه املاک

معاون اداره‌کل راه‌وشهرسازی استان زنجان گفت: ثبت قرارداد اجاره و کد رهگیری برای موجران و مستاجران زنجانی در سامانه املاک و مستغلات رایگان است.

سعید شاهین‌فر معاون اداره‌کل راه‌وشهرسازی استان زنجان گفت: از خردادماه سال‌جاری بستر لازم برای موجران و مستأجران در سامانه املاک و مستغلات ایجاد شده و می‌توانند به صورت رایگان نسبت به ثبت قرارداد اجاره و اخذ کد رهگیری در سامانه مذکور به آدرس اینترنتی (amlak.mrud.ir) و (srem.ir) مراجعه و اقدام کنند.

وی با بیان اینکه این اقدام در راستای کاهش هزینه موجران (مالکان مسکن) و مستأجران راه‌اندازی شده است، تاکید کرد: مستأجران و موجران می‌توانند بدون نیاز به مراجعه به بنگاه معاملات املاک با ثبت قرارداد در این سامانه کد رهگیری رایگان دریافت کنند.

معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه‌ و شهرسازی استان زنجان، با بیان اینکه مشاوران املاک نیز باید قراردادهای اجاره رسمی در سامانه املاک و مستغلات ثبت و صادر شود و در این ‌خصوص حق دریافت هزینه مازاد را ندارند، تاکید کرد: ثبت قراردادهای اجاره به صورت دستی بدون کد رهگیری ممنوع است و اگر مشاوران املاک اقدام به دریافت هزینه مازاد نسبت به صدور اجاره‌نامه رسمی دارای کد رهگیری بکنند، با آنها برخورد خواهد شد.

شاهین‌فر با بیان اینکه متقاضیانی که برای ودیعه مسکن ثبت‌نام می‌کنند باید اجاره قرارداد آنان دارای کد رهگیری ثبت شده در سامانه املاک و مستغلات باشد، خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت بروز تخلف از سوی مشاوران املاک می‌توانند شکایات خود را به کارگروه تنظیم بازار و املاک در اداره‌کل راه‌ و شهرسازی گزارش دهند تا بررسی و برخورد لازم با آنان صورت پذیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.