۲۷ پروانه واحدهای مشاوره املاک در زنجان باطل شد

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: طی ۲ روز گذشته، ۲۷ پروانه کسب مشاوران املاک در زنجان به دلایل مختلف از جمله وقوع تخلفات باطل شد.

مجید گلشنی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان روز پنجشنبه در جلسه نشست بررسی وضعیت مشاورین املاک استان، نحوه صدور مجوز و نظارت بر فعالیت آنان، گفت: شهر زنجان حدود ۱۵۹ هزار خانوار دارد که به ازای هر خانوار، یک مشاور املاک در زنجان فعالیت می کند.

وی افزود: بنا به پیگیری های دستگاه های نظارتی و قضایی مقرر شد تا آخر هفته تمامی واحدهای صنفی این‌ اتحادیه که بالغ بر یک هزار و ۴۳ فقره است مورد بازرسی قرار گرفته و وضعیت پروانه کسب و نحوه فعالیت آنها بررسی شود.

گلشنی بر شناسایی عوامل مهم و میزان تاثیر گذاری آنها بر افزایش قیمت مسکن و زمین تاکید کرد و گفت: بی شک با تحقق این امر اولویت ها در حوزه عمل و اقدام مناسب مشخص خواهد شد.

وی گفت: فعالان حوزه مسکن و ساختمان مهمترین دلیل افزایش قیمت مسکن را افزایش قیمت مصالح ساختمانی و استیجاری بودن محل فعالیت مشاوران املاک را عامل مهمی در نبود نظارت مستمر و کافی بر آنها اعلام می کنند.

لطفی رئیس اتحادیه مشاورین املاک زنجان نیز در این جلسه از ارائه آموزش های لازم با حضور اساتید دانشگاهی و حوزه ثبت اسناد به متقاضیان ورود به صنف مشاورین املاک خبر داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.