۹۰ درصد شیرابه‌های مرکز دفن زباله کرج خشک شده است

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به امحای شیرابه‌های حاصل از دفن زباله گفت: حدود ۹۰ درصد این شیرابه‌ها خشکانیده و امحا شده که با صفر نمودن انباشت سنوات قبل، مدیریت شیرابه تولیدی جاری محدود و قابل کنترل خواهد بود.

 جواد چپردار روز دوشنبه ۲۰ شهریور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طبق قولی که به شهروندان در خصوص بازسازی و راه اندازی خطوط پردازش و تولید کمپوست داده بودیم، یکی از این خطوط با ظرفیت ۳۰۰ تن زباله روزانه راه اندازی شده که مزایده واگذاری آن به پیمانکار نیز در حال انجام است.

وی یادآور شد: خط دوم پردازش و کمپوست هم با همت همکاران سازمان و تحقق ردیف‌های بودجه آغاز شده و با این اقدام قریب به ۵۰ درصد از زباله روزانه شهر کرج قابلیت بازیافت، پردازش و تبدیل به کمپوست را یافته است.

عضو شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به امحای شیرابه‌های حاصل از دفن زباله هم گفت: حدود ۹۰ درصد این شیرابه‌ها خشکانیده و امحا شده که با صفر نمودن انباشت سنوات قبل، مدیریت شیرابه تولیدی جاری محدود و قابل کنترل خواهد بود.

وی با اشاره به ضرورت ساماندهی وضعیت انباشت زباله در گوشه و کنار شهر افزود: اجرای طرح جانمایی مخازن بزرگ زباله گودالی در معابر اصلی هنوز بلاتکلیف مانده و علیرغم مکاتبات معاونت خدمات شهری پاسخی دریافت نشده است.

چپردار تاکید کرد: البته ما در حوزه پسماند با وجود انجام تکالیف و تعهدات مطروحه در کنار پاکروبی روزانه مناطق و تلاش برای حفظ پاکیزگی معابر هنوز به نقطه مطلوب و رضایت مندی مردم نرسیده‌ایم، اما یقین دارم عزم شورا و مدیریت شهری منجر به تحقق کامل این مطالبه در این دوره از شورا خواهد شد.

برچسب ها: شهرداری کرج ، زباله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.