تخریب و جمع‌آوری مراکز غیرمجاز ضایعات در منطقه ۶ کرج

سرپرست منطقه ۶ شهرداری کرج از تخریب پنج مورد مرکز غیر مجاز تفکیک زباله و جمع آوری ضایعات با مشارکت سازمان مدیریت پسماند خبر داد.

محمد رضا آژیر گفت: وجود مراکز جمع‌آوری ضایعات در سطح منطقه مضرات و معایب بسیاری دارد، این مراکز عموما محل تجمع زباله و ضایعات هستند، بنابراین می‌توانند به مرکز تجمع موجودات موذی مانند موش، سوسک یز تبدیل شوند، قطعا اگر این مراکز در خارج از مناطق مسکونی واقع نشده باشند، بهداشت و سلامت عمومی را در آن منطقه مورد تهدید قرار می‌دهند.

وی افزود: این منطقه در راستای اجرای بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها و با توجه به مشکلات بهداشتی و زیست‌محیطی ناشی از وجود انبار‌های ضایعاتی، جمع‌آوری و پاکسازی انبار‌های ضایعات غیرمجاز را به صورت مستمر انجام می‌دهد.

آژیر بیان کرد: مراکز خرید و فروش ضایعات باعث افزایش سرقت در جامعه نیز می‌شود، برخی از افراد به طمع کسب درآمد اقدام به سرقت آهن‌آلات، سیم‌های برق مسی  می‌کنند.

وی ضمن بیان این مطلب که افرادی با سازه‌ها و ضایعات به دیوارکشی و فعالیت‌های تفکیک و بازیافت پسماند‌ها به صورت غیراصولی اقدام می‌کردند، اظهار داشت: در همین راستا برای مقابله با این مراکز غیر مجاز با مشارکت سازمان مدیریت پسماند ۵ مورد انبار غیرمجاز شناسایی و اعمال قانون شده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.