اردوغان از ایجاد کریدور تجاری با عراق و عربستان خبر داد

رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد این کشور از طریق کریدوری بزرگ که از عراق رد می‌شود به عربستان و امارات وصل خواهد شد.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه از ایجاد یک پروژه بزرگ کریدور تجاری (شریان تجارت جهانی) خبر داد که این کشور را از طریق عراق به عربستان سعودی و امارات متصل می‌کند.

براساس گزارش آر تی، اردوغان گفت: ما با پادشاهی عربستان سعودی، امارات و عراق برای ایجاد یک کریدور تجاری بزرگ (شریان تجاری جهانی) کار می‌کنیم که کشور‌های ما را به هم متصل می‌کند و از آن کشور‌ها به بصره (جنوب عراق) می‌آید و از عراق به ترکیه می‌گذرد.

وی افزود: می‌خواهیم در آینده نزدیک گام‌های سریع و مهمی در این پرونده برداریم.

اردوغان امروز در حاشیه هجدهمین اجلاس سران گروه ۲۰ که هم اکنون در دهلی نو پایتخت هند برگزار می‌شود، با محمد بن سلمان ولیعهد عربستان دیدار کرد و در آن روابط دوجانبه دو کشور و مسائل منطقه‌ای و بین المللی مورد بررسی قرار گرفت.

در همین زمینه، محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی روز یکشنبه از امضای یادداشت تفاهم درباره پروژه ایجاد کریدور اقتصادی جدید که هند، غرب آسیا و اروپا را به هم متصل می‌کند، خبر داد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۹ ۲۰ شهريور ۱۴۰۲
این آدم جز دردسر چیز دیگری برای بقیه کشورها نداشته است. کسی هم که فکر می کند با این فرد فرصت طلب و ملون می توان دوستی نمود، جز احمق نام دیگری ندارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۸ ۲۰ شهريور ۱۴۰۲
ترکیه داره سعی میکنه از هر راهی که شده ایران رو دور بزنه ولی تلاشش بیهوده است.
United States of America
ناشناس
۱۳:۰۱ ۲۰ شهريور ۱۴۰۲
چه ربطی به ایران داره؛ هر کشوری حق داره منافعش رو دنبال کنه؛ اردوغان رئیس جمهور ایران که نیست منافع شمارو دنبال کنه برادر :)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۹ ۱۹ شهريور ۱۴۰۲
خاک بر سر مسئولین مملکت ما که سال های سال میخوان کریدو ایران به اروپا و شمال به جنوب را بزنند ولی اینقد صبرشون زیاده که تمام کشورهای همسایه دورتون دارن میزنند
آخرین اخبار