۵۶ کتاب درسی در سال گذشته به روز رسانی شدند

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی اعلام کرد: امسال کتب درسی با کاغذ صد در صد ایرانی چاپ شده‌اند.

حاجی، روابط عمومی سازمان پژوهش برای  جلوگیری از واکنش والدین از واژه تغییر کتاب استفاده نمی‌کنیم اما ما کتاب‌ها را تعمیم و تبیین می‌کنیم.

لطیفی رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی گفت:سال۱۳۹۰ سند تحول بنیادین تصویب شد. در همان سال‌ها نظام آموزشی نیز تغییر کرده و به نظام آموزشی ۶.۳.۳ تبدیل شد.

وی افزود: همین موضوع باعث شد تا نظام آموزشی فرایند تولید کتاب‌ها را آغاز کند. 

او ادامه داد: سازمان از سال ۹۰ تا ۹۸ فقط توانست برخی از دروس را تبیین و تعمیم کند و در زمان‌های مذکور معلم‌ها به دلیل محدودیت‌های زمان نتوانستند کتاب‌ها را بدون آزمایش آموزش ببیند.

لطیفی گفت: در همین راستا برای رفع مشکلات سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی طرحواره‌ها و نقشه راهی ایجاد کرد.

وی افزود: در دوره جدید سازمان مدرسه را کانون توجه قراردادیم و قصد کردیم تا ۳ خدمت به مدرسه برسانیم.  در مرحله اول باید برنامه‌ها و اهداف هر مقطع تحصیلی را تصویر سازی کنیم و بر مدارس راهنما و نظارت کنیم.

او ادامه داد: دومین مرحله خدمت رسانی مدرسه، پر کردن دست مدرسه از منابع آموزشی است. منبع آموزشی فقط کتاب درس نیست بلکه ما می‌توانیم در اردوها نیز آموزش ببینیم. 

وی افزود: ارائه نظام خدمات پشتیبانی آموزش مدرسه سومین ماموریت این سازمان است.

لطیفی گفت: برای اجرا سازی این سه خدمت ۸گام انجام شده است. تدوین انسجام بخشی برنامه درسی  اولین گام این اجرا سازی است. در این گام شایستگی‌هایی همچون هویت اسلامی ایرانی، تفکر و تعقل، تقویت روحیه کنجکاوی و اکتشافات خودسازی مورد توجه قرار گرفته است. 

وی افزود: راهنمای محتوای برنامه درسی در حوزه تربیت و یادگیری اصلاح و باز نگری شده است.

وی اعلام کرد: ۵۶کتاب‌ درسی در زمینه بهسازی تقویت و به روز رسانی شده‌اند. برخی از کتب درسی آمار و اطلاعات قدیمی داشتند که ما  آمار و اطلاعات به روز رسانی کرده‌ایم، ۱۹ کتاب استان شناسی  به روز شده و اطلاعات شهدای مدافع  در آن آورده شده است، در ۸ کتاب ۳۰ سند تسخیر لانه جاسوسی آورده شده همچنین کار و فناوری ششم و هفتم نو نگاشته شده است.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی اعلام کرد: امسال ما ۴۵ هزار تن کاغذ برای چاپ کتاب احتیاج داشتیم که با کمک شرکت‌های ایرانی ۷۰ درصد کتب درسی  با کاغذ ایرانی چاپ شده‌اند. سال آینده این میزان به صد در صد خواهد رسید.

لطیفی گفت: چاپ کتب درسی سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ آغاز شده است. امسال ۱۵۰ میلیون جلد چاپ شده است. سامانه ثبت و سفارش کتاب تا پایان شهریور باز است.

وی افزود: کتب درسی به مدارس ارسال  می‌شوند ؛ به همین علت ثبت کتب درسی منوط به ثبت نام دانش آموزان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار