حضور هنرمندان افغانستانی در اشکواره حسینی

دبیر اجرایی ششمین اشکواره ملی فرهنگی هنری حسینی از ارسال سه هزار و ۷۸ اثر از هنرمندان پنج کشور خبر داد.

دبیر اجرایی ششمین اشکواره ملی فرهنگی هنری حسینی گفت: سه هزار و ۷۸ اثر از هنرمندان پنج کشور توسط دبیرخانه این اشکواره در شهرستان آمل دریافت شد.

امید خزر بیان داشت: این تعداد اثر از حدود هزار هنرمند و فعال فرهنگی از کشورهای ایران، عراق، سوریه، ترکیه و افغانستان در شش بخش "رسانه، تئاتر خیابانی، عکس، شعر، کودک و نوجوان و داستان کوتاه" به دبیرخانه ششمین دوره این اشکواره در شهرستان آمل ارسال شده است.

وی بیشترین تعداد آثار دریافتی را مربوط به بخش عکس با یک هزار و ۳۰۰ اثر از ۲۷۸ عکاس وپس ازآن بخش های " شعر، کودک و نوجوان و داستان کوتاه" اعلام کرد و ادامه داد: همه آثار دریافتی و درخواست شده از علاقمندان برای شرکت در این اشکواره دو موضوع مهم و محوری " امام حسین(ع) و مدافعان حرم " بوده که در پنج دوره گذشته این اشکواره تا به دوره ششم ثابت مانده است.

دبیر اجرایی ششمین اشکواره ملی فرهنگی هنری حسینی، زمان برگزاری این اشکواره را روزهای ۱۶ تا ۲۷ شهریور اعلام کرد و افزود: آثار منتخب از سوی هیات داوران از ۱۶ شهریور با نمایش آثار تئاتر خیانی و به مرور بخش های دیگر این اشکواره در مجتمع های فرهنگی وهنری، نگارخانه ها و اماکن زیارتی شهرستان آمل برای شهروندان و علاقمندان این بخش ها اکران خواهد شد.

به گفته خزر، مراسم افتتاحیه این اشکواره روز گذشته در آستان مقدس امامزاده ابراهیم (ع) با حضور جمعی از هنرمندان و مدیران استانی و شهرستانی برگزار شد.

وی هدف از برگزاری اشکواره فرهنگی هنری حسینی را جریان سازی فرهنگی و هنری از حماسه درس آموز عاشورا بیان کرد و ادامه داد: حرکت امام حسین (ع) یکی از مصادیق جهاد تبیین است که می‌تواند برای تمامی‌های سنی یک الگوی مهم و تأثیر گذار باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار