مشهد در دهه پایانی ماه صفر ظرفیت اسکان ۷۰۰ هزار نفر-شب را دارد

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: مشهد در روز‌های پایانی ماه صفر با افزایش ۱۰۰ هزار نفر شب نسبت به سال گذشته، ظرفیت اسکان ۷۰۰ هزار-نفر شب را خواهد داشت.

حجت‌الاسلام حجت گنابادی نژاد معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: ظرفیت اسکان رسمی زائران در مشهد ۱۳۰ هزار نفر -شب است، اما نیاز ما در این بخش بسیار بیشتر است و تمامی ظرفیت‌ها و امکانات اسکان دیگر از جمله مدارس و حسینه‌ها برای میزبانی و اسکان در اختیار گرفته شده است.

او افزود: اسکان از مهمترین اولویت‌های این ایام است که با توجه به پیش بینی حضور هشت میلیون زائر در این ایام، در همه بخش‌ها پیش‌بینی ارائه خدمات صورت گرفته است.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی ادامه داد: برنامه ریزی و هماهنگی برای خدمت به زائران پایان ماه صفر از خرداد ماه شروع شده است و با بسیح همه ظرفیت‌ها در حوزه برنامه‌ریزی و سازمان‌دهی شاهد افزایش خدمت رسانی در این زمینه هستیم به طور مثال از هلال احمر ۱۵ استان کشور در جاده‌های منتهی به مشهد حضور خواهند داشت.

گنابادی نژاد بیان کرد: درحوزه تامین ارزاق عمومی نیز طبق دستور ویژه استاندار به معاونت اقتصادی استانداری و فرمانداری مشهد، ادارات کل غله، صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی ۱۵ قلم عمده کالا را به صورت ارزان تامین می‌کنند.

او تصریح کرد: در این راستا شبکه توزیع مناسب و در دسترس برای زائران پیش بینی شده و نظارت موثر و قوی نیز برقرار است ضمن این که توزیع کالا با محوریت توجه به کیفیت، کمیت، فراوانی و قیمت مناسب در دستور کار است که در قالب پایگاه‌های توزیع ارزاق پیش بینی شده است.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی تاکید کرد: در حوزه نانوایی‌ها نیز ایجاد غرفه‌های توزیع نان و استقرار نانوایی‌های سیار به همت فرمانداری مشهد در حال برنامه‌ریزی و اجراست.

گنابادی نژاد با تاکید بر ضرورت حضور و نقش آفرینی مردم در این عرصه اظهار کرد: علاوه بر مردم استفاده از همه ظرفیت‌های ملی برای میزبانی شایسته ضروری است.

او افزود: بر اساس آمار سالیان گذشته پیش بینی می‌شود وسایل نقلیه اتوبوس، قطار و هواپیما به ترتیب بیشترین تعداد زائران را در این ایام جا به جا کنند.

برچسب ها: اسکان ، اربعین حسینی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.