تقارن ۱۷ شهریور و ایام اربعین نشانه‌ای از سقوط هژمونی آمریکاست

کارشناس مسائل تاریخی همزمانی ایام اربعین با سالروز قیام ۱۷ شهریور را نشانه‌ای بر سقوط هژمونی آمریکا دانست.

محمد مهدی عبدخدایی کارشناس مسائل تاریخی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره همزمانی ایام اربعین امسال با قیام ۱۷ شهریور گفت: امسال این که ۱۷ شهریور آغاز سقوط رژِم غاصب شاه با ایام باشکوه اربعین همزمان شده را به فال نیک میگیریم. ما در آن زمان گمان میکردیم که این سلطنت ظالم همواره ادامه خواهد داشت و باور نداشتیم که یک روز سقوط خواهد کرد این در حالی است که در ۱۷ شهریور ماه زنگ سقوط آن به صدا درآمد برخی گفتند که سربازان رژیم صهیونیستی در این روز به مردم آتش گشودند. در آن زمان به خاطر دارم که دختر یکی از روحانیان به نام دانش در میان مردم بود وشهادت سید در آن زمان پدرش به من گفت که انشالله زنگ سقوط این حکومت ظالم به صدا در آمده است. 

وی ادامه داد:  امیدواریم که این هماهنگی اربعین با ۱۷ شهریور ماه سقوط آمریکا را نیز برای مردم ما آشکار کنند و مردم ما شاهد باشند ملتی که نه سلاح آمریکایی، نه اقتصاد آمریکایی و نه دلار آمریکایی دارد، شاهد به صدا در آمدن زنگ سقوط این کشور باشد. زیرا آمریکا بعد از جنگ جهانی دوم دوران شکوفایی خود را دید، اما بعد از انقلاب اسلامی دوران سقوط امپراطوری آمریکا فرا رسیده است و امروز دیگر آمریکا همان قدرت پیروز نیست.

عبدخدایی خاطر نشان کرد:  پیمان‌های سنتو  و ناتو همه در حال اضمحلال هستند و امیدواریم ایران با رهبریت آگاه خود در مبارزه عظیمی که علیه استعمار، استکبار و استثمار شروع شده رهبری خود را ادامه داده و پیروز شود. امیدواریم زنده بمانیم و سقوط قدرت‌هایی را که پس از رنسانس با تکنولوژی در پی استعمار ملت‌ها هستند ببینیم.

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار