موکب مهاجرین افغانستانی در تهران

معاون اتباع ستاد توانمندسازی شهر ری از برپایی موکب مهاجرین افغانستانی در مسیر پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی تهران خبر داد.

میثم ناظمی مسئول گروه‌های مردمی و معاون اتباع ستاد توانمندسازی محلات کم‌برخوردار شهر ری در مورد موکب پاکستانی‌ها و افغانستانی‌ها در مسیر پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی تهران گفت: این دو موکب به همت جمعی از پاکستانی‌ها و افغانستانی‌های مناطق محروم تهران آماده شده است و آنها باتوجه به شرایط اقتصادی نه چندان خوب هرآنچه داشتند برای برپایی این دو موکب هزینه کردند تا ارادت خود به امام حسین(ع) را نشان دهند.

وی ادامه داد: در غرفه افغانستانی‌ها جمعی از جامعه نخبگان، دانشجویان، هنرمندان و… حضور پیدا کردند که در تلاش هستند با لباس محلی خود اغذیه‌های افغان‌ها را طبخ و بین مردم توزیع کنند.

ناظمی تصریح کرد: علاوه بر طبخ غذا، افغانستانی‌ها غرفه‌ای برای کودکان به همراه مربی تعبیه کرده و با پخش مداحی محلی به عزاداری سنتی خود می‌پردازند که برای خیلی از ایرانی‌ها جذاب است.

معاون اتباع ستاد توانمندسازی محلات کم‌برخوردار شهر ری ابراز کرد: از دیگر خدمات این موکب می‌توان به خدمات پزشکی، اجرای گروه سرود و واکس زدن کفش زائران اشاره کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار