کسری تجاری ۶۵ میلیارد دلاری آمریکا در ماه ژوئیه

گزارش اقتصادی جدید درباره آمریکا نشان می‌دهد میزان کسری تجاری این کشور به ۶۵ میلیارد دلار در ماه ژوئیه رسیده است.

آمریکا گرچه از جنبه تولید ناخالص داخلی (GDP) در رتبه نخست اقتصادی جهانی قرار دارد، اما این کشور در بسیاری از شاخص‌های اقتصادی وضعیت نامطلوبی دارد به طوری که آمریکا بزرگترین کشور مقروض جهان محسوب می‌شود. یکی از آمار‌های اقتصادی نامطلوب آمریکا کسری تجاری سنگین خارجی این کشور است. 

به گزارش تله تریدر، بر اساس گزارش اقتصادی جدید و داده‌های آماری ارائه شده، کسری تجاری کالا و خدمات آمریکا در ماه ژوئیه به ۶۵ میلیارد دلار رسیده است. این میزان در مقایسه با ماه میلادی پیشین شاهد رشد ۲ درصدی بوده است. 

داده‌های آماری جدید درباره اقتصاد آمریکا حاکی از آن است که میزان صادرات این کشور در ماه ژوئیه با ۱.۶ درصد افزایش به ۲۵۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار رسیده است. این در حالی است که میزان واردات آمریکا طی همین بازه زمانی با رشد ۱.۷ درصدی به ۳۱۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار بالغ شده است. 

در مقایسه سالانه آمار‌ها نیز میزان کسری تجاری آمریکا نسبت به مدت مشابه پارسال بیش از ۱۲۸ میلیارد دلار معادل ۲۱ درصد کاهش را تجربه کرده است. این موضوع بدان دلیل است که آمریکا ۱.۶ درصد بیشتر صادرات داشته و ۴.۳ درصد واردات خود را نسبت به سال ۲۰۲۲ کاهش داده است. 

بیشترین کسری تجاری خارجی آمریکا مربوط به تجارت با چین است. بر اساس داده‌های آماری گذشته، میزان کسری تجاری آمریکا با پکن به بیش از ۱۵۳ میلیارد دلار می‌رسد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمودزاده
۰۸:۲۶ ۱۶ شهريور ۱۴۰۲
اینشاالله
آخرین اخبار