ارادت جاماندگان به حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در فارس + فیلم و تصاویر

دلدادگان ثارالله و جاماندگان اربعین در استان فارس و سومین حرم اهل بیت (ع) در مسیر‌ها و مکان‌های تعیین شده به عزاداری پرداختند.

استان فارس و حرم مطهر احمد بن موسی شاهچراغ (ع) در شیراز، امروز چهارشنبه ۱۵ شهریور ماه، در اربعین حسینی غرق در غم و اندوه است.

عاشقان و دلدادگان اهل بیت (ع) که موفق به پیاده روی کربلا نشده اند، با حضور در مسیر‌ها و مکان های مشخص شده در مصیبت چهلمین روز شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) به عزاداری پرداختند.

محبان و دوستداران اهل بیت (ع)، ضمن اجتماع در بارگاه ملکوتی سیدالسادات الاعاظم، عزاداری و مرثیه‌سرایی، نماز ظهر اربعین را در این حرم مطهر، اقامه می‌کنند.

پیاده روی اربعین در شیراز در مسیر‌های میدان امام حسین (ع) و میدان شهدا آغاز شد و تا حرم مطهر شاهچراغ (ع) ادامه داشت.

سید مجتبی علوی دبیر ستاد اربعین فارس اظهار کرد: مراسم پیاده روی اربعین در استان فارس از ساعت ۸ آغاز شده است.

در مسیر‌های پیاده روی، برای خدمت رسانی به عزاداران موکب‌هایی برپا شده است.

همچنین، نیرو‌های اورژانس، علوم پزشکی، نیروی انتظامی، آتش نشانی و اتوبوسرانی از جمله سازمان‌هایی هستند که در این مراسم حضور دارند و اقدام به خدمت رسانی به شهروندان کرده اند.

استقرار اورژانس فارس برای پوشش امدادی مسیر پیاده روی دلدادگان ثارالله (ع)

 

ارادت جاماندگان به حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در فارس + فیلم و تصاویر

امدادرسانی نیروهای اورژانس در روز اربعین

خدمت رسانی نیروهای آتش نشانی شیراز به شهروندان در روز اربعین

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز گفت: نیرو‌ها و خودرو‌های آتش نشانی شیراز با حضور در مراسم جاماندگان اربعین، اقدام به خدمت رسانی و تأمین ایمنی شهروندان کردند.

 هادی عیدی پور رئیس سازمان اتش نشانی شیراز اظهار کرد: برای تأمین ایمنی مراسم راهپیمایی جاماندگان اربعین در شیراز علاوه بر آماده‌باش کامل تمام ۲۴ ایستگاه آتش‌نشانی در سطح شهر شیراز، گروه‌هایی از آتش‌نشانان شامل ۴۰ نفر به همراه ۱۱ دستگاه خودرو عملیاتی و تیم موتور سوار در ۱۱ نقطه از مسیر مشخص شده، مستقر شده و وضعیت ایمنی محدوده تحت پوشش خود را کنترل خواهند کرد.

 او افزود: همزمان با اربعین سرور سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و مراسم بزرگ پیاده‌روی در مسیر‌های نجف و کربلا، مراسم راهپیمایی مردم شیراز نیز با عنوان جاماندگان اربعین از میدان امام حسین (ع) به سمت میدان شهدا و سپس به سمت حرم مطهر احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ (ع) است.

سرهنگ صادق سلیمی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فارس نیز اظهار کرد: از ساعت ۷ صبح امروز اربعین (۱۵ شهریور) در محدوده پل باغ صفا به سمت میدان امام حسین (ع)، پوستچی به سمت میدان امام حسین (ع)، چهارراه ۱۵ خرداد به سمت میدان امام حسین (ع)، بلوار کریم خان زند از دروازه سعدی تا میدان امام حسین (ع) و همه انشعابات آن، بلوار هجرت تقاطع فردوسی تا چهارراه شاهزاده قاسم، چهار راه مشیر به سمت چهارراه پیروزی و سه راه طالقانی به سمت چهارراه پیروزی محدودیت‌های ترافیکی اعمال شده است.

او بیان کرد: محدودیت‌های ترافیکی تا پایان برگزاری مراسم اربعین ادامه دارد و انتظار می‌رود شهروندان ضمن همکاری و همراهی با ماموران پلیس راهور از مسیر‌های جایگزین استفاده کنند.

اقامه نماز ظهر اربعین در حرم مطهر شاهچراغ (ع) 

نماز ظهر اربعین با حضور شیفتگان اهل بیت (ع) در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) برپا شد.

زائران و عاشقان اهل بیت (ع) امروز پس از حضور در مراسم پیاده روی جاماندگان اربعین، خود را به این مکان روحانی رساندند و پس از عزاداری در رثای سید و سالار شهیدان، نماز ظهر و عصر را در حرم مطهر شاهچراغ (ع) اقامه کردند.

اقامه نماز ظهر اربعین در حرم شاهچراغ (ع)

نماز ظهر اربعین حسینی امروز با حضور دوستداران و عاشقان اهل بیت (ع) در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر شاهچراغ (ع) به امامت حجت الاسلام والمسلمین کلانتری تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی، اقامه شد.

نماز ظهر اربعین حسینی علاوه بر اقامه در حرم مطهر شاهچراغ (ع) در تمام مساجد، حسینیه‌ها، تکایا و بقاع متبرکه استان فارس به جماعت برگزار شد.

شیراز

کازرون

 

مراسم جاماندگان اربعین در روستای ماه فرخان استهبان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.